هدف اصلی «ائتلاف بزرگ زلال» تعامل با قوای سه‌گانه و مسئولان نظام است؛ باید همه متحد شویم تا در این جریان سیاسی، سرنوشت و منفعت مردم تهران را دخالت ندهیم.   ابوالفضل حسن‌بیکی، رئیس ستاد «ائتلاف بزرگ زلال» و کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی ...

هدف اصلی «ائتلاف بزرگ زلال» تعامل با قوای سه‌گانه و مسئولان نظام است؛ باید همه متحد شویم تا در این جریان سیاسی، سرنوشت و منفعت مردم تهران را دخالت ندهیم.

 

ابوالفضل حسن‌بیکی، رئیس ستاد «ائتلاف بزرگ زلال» و کاندیدای چهارمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی دانا، اظهار داشت: مجموعه‌ای از نیروهای متدین، مخلص، انقلابی و دلسوزان کشور در شورایی با عنوان «ائتلاف بزرگ زلال» گرد هم آمده‌اند و در راستای تحقق قرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد حماسه سیاسی و خدمت به نظام و مردم در این دوره انتخابات شورای شهر تهران، ثبت نام کردند.

وی افزود: این حضور از یک سو به منظور پررنگ نشان‌دادن جایگاه و وظایف شورای شهر است و از سوی دیگر نامگذاری امسال توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان سال «حماسه سیاسی» و «حماسه اقتصادی» است؛ به ویژه که معظم‌له «انتخابات» را یکی از صحنه‌های حماسه سیاسی خواندند. در قانون اساسی نیز وظایف این شورا تبیین شده است که مهم‌ترین آنها تثبیت برنامه‌های شهرداری و نظارت بر اجرای آنها به خصوص در زمینه عمرانی‌ و برنامه‌ای کلان شهر تهران است.

حسن‌بیکی با اشاره به فهرست اهم برنامه‌های پیشنهادی این شورا برای آبادانی تهران یادآور شد: در این ائتلاف با جلسات متعدد، در کنار همه معضلات و مشکلاتی که مردم تهران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، چند مسئله اساسی احصا شده و با اهتمام ویژه به آنها، جلسات کاربردی و کارشناسی متعددی پیرامون حل این مشکلات برگزار شده است.

*آلودگی صوتی و هوای شهر تهران

این کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران گفت: یکی از این مسائل که ائتلاف بزرگ زلال برای حل آن تدابیری اندیشیده، آلودگی صوتی شهر تهران است؛ این مشکلی است که از دیدگان مردم و مسئولان پنهان مانده، درحالی که بر چهره مردم تهران گرد غم و خستگی خودنمایی می‌کند بدون اینکه متوجه باشیم عمده این خستگی‌های مفرط، از آلودگی صوتی نشئت گرفته است.

وی اظهار داشت: آلودگی هوا مشکل اساسی دیگر شهر تهران است که خوشبختانه دیده می‌شود و در باطن هم مشخص است لذا همه به آن می‌پردازند و سمینارهای مختلفی برای آن برگزار می‌شود اما علاج واقعه را به کندی انجام می‌دهند.

*وقت طلاست

این جانباز دفاع مقدس افزود: «زمان» طلاست و برای ما ارزش مضاعف دارد، درحالی که بخش اعظمی از وقت مردم تهران در ترافیک به هدر می‌رود و از سویی بخشی از خستگی و ناشاد بودن مردم، ناشی از این مسئله است. مشاهده می‌کنیم در سال حدود ۲ میلیون خودرو وارد بازار ایران می‌شود و حدود نیمی از آن داخل تهران تردد می‌کند و این شهر را به پارکینگ بزرگی تبدیل کرده است.

حسن‌بیکی یادآور شد: «ائتلاف بزرگ زلال» معتقد است که می‌شود این مشکل را تاحدود زیادی کم کرد و در یک یا دو برنامه، دامنه تأثیر آن را به حداقل یا حتی به صفر رساند. در این زمینه اطلاعات گوناگونی جمع‌آوری شده و امیدواریم برای حل این معضل بتوانیم قدم اساسی برای مردم تهران برداریم.

*احداث ۵ باغ‌شهر بزرگ در اطراف تهران

نماینده سابق مجلس‌های سوم و چهارم، با اشاره به برنامه‌‌های دیگر ائتلاف «بزرگ زلال» گفت: برنامه دیگری که در دستور کار این ائتلاف قرار دارد،‌ توجه به مسائل روحی و روانی مردم تهران به خصوص جوانان و نوجوان است؛ ۵ روز در هفته مردم و جوانان مشغول کار و تحصیل هستند، اما دو روز آخر هفته را که وقت استراحت و تفریح است، به دلیل امکانات حداقلی تفریحی در تهران، جوانان ما در داخل خانه‌ها محبوس و اغلب در اتاق‌های‌شان با وسایل صوتی و بازی‌های الکترونیک سرگرم هستند.

وی افزود: برای حل این معضل «اتئلاف بزرگ زلال» احداث ۵ باغ‌شهر بزرگ را طراحی کرده است که شامل باغ پرندگان، محیط‌های مخصوص تفریح و فضای سبز بزرگ در ۵ خروجی شهر تهران است؛ این طرح برگرفته از مطالعات بسیار و بررسی مشابه این طرح‌‌ها در کشورهای پیشرفته است.

حسن‌بیکی خاطرنشان کرد:‌ با توچه به اینکه همه مردم و مسئولان با این مشکل روبرو هستند، پیش‌بینی می‌شود که برای اجرای آن مساعدت لازم صورت گیرد. ‌برای این طرح زمین‌هایی به مساحت ۱۰۰ تا ۵۰۰ هکتار برای هر باغ‌شهر در نظرگرفته است. بااحداث این باغ‌شهرها سرگرمی‌های آخر هفته فرزندان‌مان به یک اردوی خانوادگی مبدل می‌شود که سرشار از شور و نشاط و آسایش است.

*فضاهای سبز در داخل شهر

وی بیان داشت: در داخل شهر نیز فضاهای آزاد و بلااستفاده زیادی که مستعد احداث فضاهای سبز دلنشین است در اختیار مردم قرار دارد، اما چون هزینه آبیاری و نگهداری این فضاها از عده خانواده‌ها بیرون است، به این نتیجه رسیدیم که در این زمینه می‌توانیم شهرداری را موظف کنیم تا مردم را در جهت یاری دهد.

براین اساس مردم می‌توانند فضای خانه‌های ویلایی یا مکان‌هایی دیگری که در کنار ساختمان‌ها بلااستفاده مانده را به کمک شهرداری، به فضای سبز زیبا تبدیل کنند و به این ترتیب با همکاری شهرداری و همت مردم در توسعه فضاهای سبز تهران گام مؤثری برداشته می‌شود در حالی که بار مالی متوجه مردم نخواهد بود.

حسن‌بیکی گفت: با توجه به اینکه هزینه تهیه آب در تهران بسیار گران است، شهرداری می‌تواند با در اختیار قرار دادن آبی غیر از آب آشامیدنی برای آبیاری فضاهای سبز، مردم را در این عزم عمومی برای توسعه فضاهای سبز یاری دهد.

*روزنامه همشهری منعکس کننده صدای مردم باشد

رئیس ستاد ائتلاف «بزرگ زلال» تأکید کرد: در این راستا علاوه بر انتظاری که از رسانه ملی برای اجرای این طرح‌های ارزشمند احساس می‌شود، نقش روزنامه «همشهری» را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی خاطرنشان کرد: توقع می‌رود روزنامه همشهری که با پول مردم تهران اداره می‌شود، از مسائل سیاسی فاصله گرفته و فضای رسانه‌ای آن در اختیار مردم قرار گیرد تا علاوه بر انعکاس فعالیت‌های مفید شهرداری و شورای شهر در راستای تحقق حقوق شهروندی، منعکس‌کننده نظرات مردم و پل امین ارتباطی میان شهروندان و مدیران شهر تهران باشد.

*تلاش برای توسعه زندگی یکپارچه با همدلی و هم‌افزایی بیشتر میان بومیان و مهاجران تهران

حسن بیکی با اشاره به برنامه‌های دیگر ائتلاف «بزرگ زلال» اضافه کرد: نکته حائز اهمیت، نسبت بومیان تهران با مهاجران است؛ اگر جمعیت تهران را حدود ۸ میلیون نفر در نظر بگیریم، بالغ بر ۸۰ درصد این جمعیت غیربومی و مردمی هستند که از سراسر کشور طی دهه‌های گذشته به تهران آمده‌اند و با سلیقه‌ها و نظرات مختلف در تهرات زندگی می‌کنند‌؛ لذا نیاز است که افکار عمومی مردم برای زندگی در تهران، یک‌پارچه شود و با آموزش و سایر برنامه‌های فرهنگی، همدلی، همگرایی و هم‌افزایی بیشتر در میان اقشار مختلف مردم به اوج خود برسد.

وی گفت: روزنامه همشهری می‌تواند در این زمینه بسیار مؤثر عمل کند تا هم نیازهای مردم تهران را به گوش مسئولان برساند هم پاسخ مسئولان و گزارش تلاش‌های آنها را به مردم اطلاع دهد.

*تلاش در زمینه توسعه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در تهران

این کاندیدای انتخابات شورای شهر، تأکید کرد: با یک برنامه‌منسجم و مدیریت شایسته می‌توان شهری ساخت که در شأن یک ملت شیعه و مسلمان و فرهیخته، همچون شهر تهران باشد.

وی با بیان اینکه «ائتلاف بزرگ زلال» برای اشاعه الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز برنامه‌هایی دارد، اظهار داشت: کارگروهی در این راستا تشکیل شده است که از تخصص‌ها و اقشار مختلف گردهم آمده‌اند و قصد دارند با برداشت از تحقیقاتی که در مراکز اندیشه‌ای همچون حوزه‌ علمیه قم، وزارت ارشاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام صورت پذیرفته است، برنامه‌ مدونی برای تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در شهر تهران تدوین کنند.

حسن‌بیکی در خصوص گسترش فضاهای معنوی در شهر تهران با بیان اینکه روز به روز جامعه ما مترقی‌تر شده و رشد و بالندگی فکری پیدا می‌کند و افکار و اندیشه‌های هر دوره متفاوت از دوره دیگر است، گفت: دراین زمینه نیازمند یک برنامه حساب‌شده حداقل یک ساله هستیم.

قداماتی که اکنون انجام می‌شود سنتی و زودگذر است، ما شیعه هستیم و با عاشورا و کربلا پیوند خورده‌ایم، اما پیشرفتی که در زمینه ارتقاء سطح معنویات جامعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی مورد توقع بود محقق نشد. البته شورای انقلاب فرهنگی مصوباتی داشته است که یا عملی نشده یا ضعیف عمل شده و یا با نواقصی همراه بوده است که باید حل شود.

رئیس ستاد «ائتلاف بزرگ زلال» در خصوص برنامه‌این شورا برای اصلاح الگوی معماری و شهرسازی تهران، بیان داشت: وقتی در یک شهر جمعیت زیاد می‌شود، زمین کم می‌آید؛ در این صورت مدیران شهری مجبور می‌شوند که از ساختمان‌های بلند استفاده کنند و ما در این زمینه متأسفانه همه الگوهارا از غرب گرفته‌ایم.

حسن‌بیکی گفت: این در حالی است که در دین مبین اسلام سفارش شده که ساختمان‌ خانه طوری ساخته شود که بر خانه دیگر مشرف نباشد. به نظر می‌رسد نقطه‌ای که می‌شود به عنوان الگو و نمونه در آن بافت‌ اسلامی و معماری اسلامی ایرانی را پیاده کرد، بافت‌های فرسوده شهر تهران است. در حقیقت الگوهای ساختمان‌سازی شهر ما باید به گونه‌ای باشد که مشرف بر ساختمان دیگر نباشد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه در کشور دسترسی خوبی به آفتاب داریم، در هر ۴ جهت که خانه‌ها ساخته شود، باز هم نورگیر خوبی خواهد داشت و در این زمینه مشکلی نخواهد بود. گاهی مشاهده می شود برخی مهندسان در ساخت برخی ساختمان‌ها از الگوی نمای ۳۰۰ سال پیش بهره می‌گیرند؛ این یک واپس‌گرایی نیست، بلکه اندیشه گذشتگان در بهره‌مندی خانه از نور آفتاب و رعایت سرما و گرما و داخل شدن حداقل سر و صدای محیط را نشان می‌دهد که می‌تواند الگویی خوبی برای ساخت و سازهای امروزی باشد.

*یاران «ائتلاف بزرگ زلال»

حسن بیکی با اشاره به شاکله ائتلاف «بزرگ زلال» اظهار داشت: این گروه متشکل از جامعه اسلامی مهندسین، جبهه پیروان خط امام و رهبری (شامل ۱۷ تشکل)، جهادگران جهادسازندگی (متشکل از ۴ تشکل)، ایثارگران انقلاب اسلامی، جمعی از ورزشکاران و دانشگاهیان است.

*«ای زلال آفتاب ما پیرو امتدا آفتاب تواییم»

وی گفت: این ائتلاف این بیت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است: «ای زلال آفتاب ما پیرو امتدا آفتاب تواییم»، مفهوم این شعر، هم به صدر اسلام و پیامبر مکرم بازمی‌گردد، هم به فرزندان و ذریه نبی گرامی اسلام و به دوران انقلاب، امام امت و امام حاضر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای پیوند می‌‌‌خورد.

رئیس ستاد «ائتلاف بزرگ زلال» بیان داشت: به اعتقاد ما رسول مکرم اسلام، زلال آفتابی بود که نور اسلام را به دنیا تاباند و بعد از ۱۴۰۰ سال انقلاب اسلامی به پیروزی رسید که پیروی از خط رسول خداست.

*شعار «خوب انتخاب کنیم خوب زندگی کنیم» سرلوحه کارها

حسن‌بیکی با بیان اینکه شعار «ائتلاف بزرگ زلال» «خوب انتخاب کنیم خوب زندگی کنیم» است، تأکید کرد: همه اعضای این ائتلاف برای خدمتی مضاعف به مردم پایتخت ام‌القرای جهان اسلام عزم خود را جزم کرده‌اند.

برای همه ما شیرین بود که بعد از ۳۳ سال دختر شهید بروجردی را شناخیتم که مانند پدرش، فردی متدین، برنامه‌ریز، خوش‌فکر و تحصیل کرده است یا فرزند شهدای دیگری که همنشینی با آنها روزهایی را برای بنده تداعی می‌کند که با پدران شهیدشان در جنگ کنار یکدیگر می‌نشستیم. در حالی که آن روزها جنگ نظامی بود و امروز جنگ سیاسی و دنیاطلبی است.

*حضور بانوان مقوم فعالیت‌های ائتلاف است

وی خاطرنشان کرد: در این ائتلاف، تعدادی جانباز و ایثارگر نیز حضور دارند و تعداد جوان‌ها از میان‌سال‌ها بیشتر است. ۹ نفر از اعضای این گروه نیز خانم هستند که در این خصوص انگیزه و توجه خاصی را مبذول کردیم.

حسن‌بیکی اظهار داشت: در شورای شهر تهران کارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و کارهای فکری و کارهای زمخت وجود دارد، قطعا می‌توان بخش‌هایی از فعالیت‌های شورای شهر که نیاز به ظرافت و حساسیت زنانه و حس مادرانه و خواهرانه داشته باشد را با قوت و اطمینان به دست این بانوان سپرد.

وی گفت: نظم بانوان این کمک را می‌‌کند که کاری که باید امروز انجام شود به فردا نیفتد. البته پیش بینی ما این بود که نیمی از این شورا را خانم‌ها تشکیل دهند که به دلایلی نشد اما این ۹ خانم نیز تخصص‌های مختلف دارند که مهمتر از هر ویژگی‌ پایبندی آنها به ولایت فقیه است.

رئیس ستاد ائتلاف «بزرگ زلال» تأکید کرد: تلاش این ائتلاف این است که جایگاه شورای شهر را ارتقا دهد. معتقدیم افرادی که وارد شورای شهر می‌شوند باید از خود گذشته باشند؛ و ما نیز همانند سربازان و بسیجیانی که در دوران دفاع مقدس برای ادای تکلیف خود سراز پا نمی‌شناختند برای خدمت به جامعه خود سراز پا نمی‌شناسیم.

*هدف اصلی «تعامل با قوای سه‌گانه و مسئولان نظام» است

حسن بیکی خاطرنشان کرد: هدف اصلی «ائتلاف بزرگ زلال» تعامل با قوای سه‌گانه و مسئولان نظام است؛ این تعامل باید در راستای جذب بودجه بیشتر جهت عمران و آبادانی تهران بزرگ صورت گیرد لذا باید همه متحد شویم تا در این جریان سیاسی، سرنوشت و منفعت مردم تهران را دخالت ندهیم چرا که دعواهای گذشته سبب شد بودجه شهرداری‌ها از دولت بسیار ناچیز شود و دود آن به چشم مردم تهران برود.

***

به گزارش دانا، «ابوالفضل حسن‌بیکی» متولد ۱۳۳۷ دامغان است.

وی دارای مدرک کارشناسی علوم سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد علوم سیاسی با گرایش امنیت ملی از دانشگاه فارابی است.

حسن بیکی‌ تاکنون دو کتاب تألیف کرده است؛ در دوران دفاع مقدس همرزم شهیدان صیاد شیرازی، محمد بروجردی، همت و خرازی بوده است و مفتخر به درجه جانبازی است.

این فرمانده دفاع مقدس دو مدال فتح از مقام معظم رهبری دریافت کرده است و در سابقه مدیریتی وی در ستاد پشتیبانی جنگ جهادسازندگی در دوران دفاع مقدس می‌توان به مدیریت احداث جاده سیدالشهدا (ع) و جاده اصلی عملیات طریق‌القدس اشاره کرد.

«فرماندهی گردان مهندسی رزمی حضرت رسول (ص)‌ جهاد استان سمنان»، «فرماندهی قرارگاه مهندسی رزمی حمزه سیدالشهدا (ع)»، «نماینده دوره سوم و چهارم مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی»، «مشاور برنامه‌ریزی وزیر جهاد سازندگی»، «مشاور وزیر و رئیس ستاد ایثارگران وزارت نیرو»، «مسئول دفتر امور مجلس ستاد کل نیروهای مسلح»، «مشاور رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح»، «مشاور فرهنگی اجتماعی وزیر نفت و رئیس سازمان حراست وزارتخانه»، «عضو هیئت مدیره شرکت گاز ایران»، «عضو هیئت رئیسه فدارسیون والیبال ایران»، «عضو هیئت رئیسه فدراسیون بوکس ایران»، «معاون وزیر نفت در امور اشتغال»، «عضو هیئت مدیره و نایب رئیس هلدینگ نفت و گاز سازمان تأمین اجتماعی»، «عضو هیئت مدیره و نایب رئیس شرکت سرمایه‌گذاری صنعت نفت»، «عضو هیئت مؤسس و هیئت امنای مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت کل کشور» را می‌توان در کارنامه فعالیت‌های حسن‌بیکی مشاهده کرد.

انتهای پیام/خ

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4641

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.