کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه هم آمریکا و هم صهیونیست‌ها به قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران اقرار کردند، گفت: ایجاد نوعی حلقه دفاعی با استفاده از اینترنت ضروری است، چراکه دشمنان برای فشار سیاسی از فضای مجازی به عنوان اهرم استفاده می‌کنند.   به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار ...

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه هم آمریکا و هم صهیونیست‌ها به قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران اقرار کردند، گفت: ایجاد نوعی حلقه دفاعی با استفاده از اینترنت ضروری است، چراکه دشمنان برای فشار سیاسی از فضای مجازی به عنوان اهرم استفاده می‌کنند.

خبرگزاری فارس: آمریکا و صهیونیست‌ها به قدرت سایبری ایران اقرار کردند/ ایجاد حلقه دفاعی با استفاده از اینترنت ضروری است

 

به گزارش  پیارم به نقل از خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، علی اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز یکشنبه طی سخنانی در نشستی که در محل مرکز ملی فضای مجازی برگزار شد، اظهار داشت: فضای مجازی سریع‌تر از سایر رشته‌ها در جهان و کشور ما پیشرفت کرده است، عصر ما عصر سرعت گرفتن در تولید علم است؛ هم‌اکنون تعداد دانشمند این که زنده هستند از تعداد علما و دانشمندانی که از ابتدای تاریخ بشر تاکنون آثارشان به ثبت رسیده بیشتر است و این امر طبیعتا سرعت علم را در جهان نشان می‌دهد.

ولایتی با تأکید بر اینکه محوری‌ترین ارتباطات، ارتباطات راه دور اینترنت است، گفت: امروزه کاربرد اینترنت آنقدر زیاد شده که به تدریج همه عرصه‌ها را یکی پس از دیگری می‌پیماید، امروز تجارت الکترونیک در دنیا ۱۰۰۰ میلیارد دلار است که این رقم بسیاری است و باید به آن توجه داشته باشیم، وزارت دفاع آمریکا در عصر جهان دو قطبی برای مقاصد دفاعی استفاده کرد، اینترنت و فضای مجازی در واقع زندگی دومی است که در کنار زندگی دیگر، به تدریج عرصه را بر زندگی سنتی تنگ می‌کند، در کشور ما قریب به ۲۰ میلیون نفر از بازی‌های اینترنتی استفاده می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: با تشکیل مرکز ملی فضای مجازی که کار بجایی بود و با نظر مقام معظم رهبری تاسیس شد، عملا به سمت نوعی خودکفایی در فضای مجاز پیش رفتیم، فضای مجازی و اینترنت ابزاری است که می‌توان از آن به عنوان یک فرصت استفاده کرد، اما اگر توجه نکنیم یک تهدید به شمار می‌آید.

ولایتی با تأکید بر اینکه هم آمریکا و هم صهیونیست‌ها به قدرت سایبری جمهوری اسلامی ایران اقرار کردند، گفت: در موضوع هسته‌ای آنها می‌خواستند با استفاده از فضای مجازی رآکتور هسته‌ای ما را در بوشهر از کار بیاندازند اما موفق نشدند، بنابراین ایجاد نوعی حلقه دفاعی با استفاده از اینترنت ضروری است.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دشمنان برای فشار سیاسی هم از فضای مجازی و اینترنت به عنوان یک اهرم استفاده می‌کنند، توضیح داد: عدالت در امر به معنای این است که همه آحاد ملت بتوانند از امکانات موجود در کشور به طور یکسان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: زمانیکه گفته می‌شد عده‌ای رانت‌خواری یا ویژه‌خواری کردند، به معنای این است که این افراد به صورت استثنایی از فرصتی استفاده کردند که دیگران از آن محرومند.

ولایتی متذکر شد وقتی می‌گویند که باید عدالت در جامعه برقرار شود یعنی همه فرصت‌ها باید به صورت یکسان در اختیار همه آحاد ملت قرار گیرد، طبق قانون برنامه پنجم پنج‌ساله توسعه پس از اتمام اجرای این برنامه، همه آحاد ملت باید به امکانات اینترنتی دسترسی داشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات امروز ما این است که جوانان ما فاقد شغل‌اند، توضیح داد: یکی از شغل‌هایی که می‌تواند با توسعه کار این مرکز انجام شود، توسعه استفاده از اینترنت است؛ کشور هند بعد از استقلال از انگلیس یکی از اقداماتی که انجام داد: توسعه آموزش و تحصیل بود و امروز کشور هند متخصصان زیادی را به مکان‌های مختلف در دنیا اعزام می‌کند و درآمد فوق‌العاده‌ای از طریق صادرات خدمات الکترونیکی به دست می‌آورد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: در انتهای اجرای قانون برنامه پنجم توسعه باید شبکه سلامت در سراسر کشور گسترش یابد و امکانات پزشکی و بهداشتی در سراسر ایران ایجاد و قابل دسترسی باشد که به نظرم این موضوع امکان‌پذیر نیست مگر با استفاده از امکانات فضای مجازی و گسترش اینترنت در سراسر کشور.

ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما برای ارتقای محتوای فضای مجازی که فیلم‌ها را نیز شامل می‌شود چیست؟ اظهار داشت: باید بتوان به بانک های فیلم خارجی و داخلی دسترسی داشت و فیلم‌هایی که مخالف عفت عمومی واخلاق اسلامی  و ایرانی هستند جدا کرد، چرا که خانواده‌ها عموما برای فرزندان خود فیلم دیدن را به عنوان یک سرگرمی و تفریح می‌دانند و باید این فضا مناسب خانواده اسلامی و ایرانی باشد.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: در واقع والدین برای فرزندان خود می‌خواهند سرگرمی داشته باشند و باید مرکزی داشته باشیم که با همکاری صدا و سیما این آمادگی را به وجود آورد.

وی افزود: تربیت در خانه و خانواده اهمیت بسیار بالایی دارد و اگر می‌خواهیم فرزندان ایرانی و مسلمان بار بیایند باید از امکانات انحرافی به دور باشند و به جای برخورد سلبی، هدایت صورت گیرد.

ولایتی همچنین در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای سرعت اینترنت و خدمت دهی مناسب اینترنتی چیست، افزود: ما در حال حاضر با استفاده از موبایل سالها است که آشنایی داریم اما میزان توسعه آن که بتواند خدمت الکترونیکی را تسهیل کند نداریم؛ این در حالی است که چینی ها با استفاده از موبایل و امکانات الکترونیکی تاثیرگذاری جدی در صحنه بین‌المللی دارند

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4515

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.