بی بی سی فارسی، ضمن اذعان بر اینکه “حدود هفتاد درصد افراد واجد رأی در انتخابات یازدهم پا به صحنه خواهند گذاشت” خواستار “ورود عناصر بیرونی به صحنه داخلی ایران” شد. سایت بی بی سی فارسی (bbc persian) با انتشار یادداشتی پس از چندین سطر آسمان ریسمان بافتن و توهین به شورای نگهبان و مسئولان ...
بی بی سی فارسی، ضمن اذعان بر اینکه “حدود هفتاد درصد افراد واجد رأی در انتخابات یازدهم پا به صحنه خواهند گذاشت” خواستار “ورود عناصر بیرونی به صحنه داخلی ایران” شد.

سایت بی بی سی فارسی (bbc persian) با انتشار یادداشتی پس از چندین سطر آسمان ریسمان بافتن و توهین به شورای نگهبان و مسئولان جمهوری اسلامی، خواستار “ورود عناصر بیرونی به صحنه داخلی ایران” شد.

این وب سایت وابسته به وزارت خارجه انگلیس، یادداشت خود را با عنوان “بازی انتخابات: سرنخ” آغاز کرده و با عبارت “خطاب به عناصر بیرونی: اینک سر نخ‌ بازی به دست شماست” به پایان می برد.

 

در ابتدای این نوشتار آمده است: «با اعلام اسامی کاندیدا‌های ریاست‌جمهوری که از فیلتر نظارت استصوابی شورای نگهبان عبور کرده‌اند، شاهد گام نهادن حاکمیت در مسیر انسداد سیاسی هستیم. مسیری که طی سال‌های آتی به ورود عناصر بیرونی به صحنه داخلی ایران منجر خواهد شد.»

 

 

 

بی بی سی در ادامه از “عدم احراز صلاحیت آقای هاشمی” به شدت انتقاد کرده و مدعی می شود که حاکمیت در ایران به دنبال تک قطبی کردن انتخابات است!

 

 

هرچند در یادداشت بی بی سی اشاره ای به حضور سلایق مختلفِ اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل، در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری نشده است، اما با لحنی تلخ بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای اذعان می شود: «با بازار‌گرمی‌های طراحی‌شده، حدود هفتاد درصد افراد واجد رأی در انتخابات یازدهم پا به صحنه خواهند گذاشت تا مقدمات حماسه‌ سیاسی مورد نظر رهبری این‌گونه خلق شده و پایان بخش آن، فعالیت‌های بین‌المللی بعدی باشد.»

 

 

 

گفتنی است، بی بی سی – که شبکه فارسی زبان خود را ۶ ماه قبل از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران راه اندازی کرد- یکی از رسانه های فعال در فتنه ۸۸ بوده و ظاهرا عملکرد قانونی شورای نگهبان در احراز صلاحیت ها را مانعی بزرگ برای فتنه انگیزی خود در سال ۹۲ می بیند.
پس از اعلام عدم احراز صلاحیت آقایان “علی اکبر هاشمی رفسنجانی” و “اسفندیار رحیم مشایی” بی بی سی تمام تلاش خود را برای ایجاد التهاب در فضای انتخاباتی ایران و درخواست واکنش از سوی این دو نفر به کار بست که جام نیوز در گزارش های متعددی به آن پرداخت.

 

به نظر می رسد، با نتیجه ندادن این سناریو –که البته هنوز هم با شدت کمتر درباره واکنش احتمالی دکتر احمدی نژاد پیگیری می شود- این وب سایت دولتی به دنبال امتحان کردن شانس خود از راه های دیگر بوده و می کوشد با متوسل شدن به حربه هایی چون زیر سوال بردن مشروعیت انتخابات  و تهدید به حمله نظامی، سیاست های وزارت خارجه انگلیس در قبال جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4510

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.