فرماندار شهرستان بستک گفت: رویکرد و راهبرد برنامه‌های حوزه سلامت مبتنی بر پیشگیری و آموزش باشد.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان گفت: نقش سلامت در جامعه از مهمترین مسائلی است که مسئولان بهداشت باید نگاه وسیعی به آن داشته باشند چراکه جامعه‌ای موفق ...

فرماندار شهرستان بستک گفت: رویکرد و راهبرد برنامه‌های حوزه سلامت مبتنی بر پیشگیری و آموزش باشد.

خبرگزاری فارس: رویکرد و راهبرد برنامه‌های حوزه سلامت مبتنی بر پیشگیری و آموزش باشد

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بستک، محمد مشتاق‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان گفت: نقش سلامت در جامعه از مهمترین مسائلی است که مسئولان بهداشت باید نگاه وسیعی به آن داشته باشند چراکه جامعه‌ای موفق است که افراد آن از سلامت جسمی و روحی کافی برخوردار باشند.

وی اشاعه فرهنگ سلامت در میان اقشار جامعه به‌ویژه جوانان را بسیار ضروری و تأثیرگذار دانست و افزود: حوزه بهداشت و درمان باید با ترویج فرهنگ سلامت از به‌وجود آمدن بسیاری از مشکلات جسمی و روحی که در جامعه کنونی رواج یافته، جلوگیری کنند.

فرماندار شهرستان بستک با اشاره به نقش آموزش و پیشگیری در حوزه سلامت تصریح کرد: رویکرد و راهبرد برنامه‌ها و سیاست‌های این حوزه باید مبتنی بر پیشگیری و آموزش باشد.

مشتاق‌زاده با بیان اینکه سلامت مواد غذایی از دغدغه‌های مردم محسوب می‌شود، تصریح کرد: توجه و اهمیت دادن به سلامت غذایی و پیشگیری از بیماری‌ها سبب رشد جسمی و عقلی انسان می‌شود و انسان سالم، رکن اساسی دستیابی به توسعه پایدار است.

رئیس شورای سلامت شهرستان بستک ادامه داد: امروزه سلامت غذایی در مباحث سیاسی ورود پیدا کرده و اگر بخواهند کشوری را زمین‌گیر و اقتصاد آن را فلج کنند با شایعه‌پراکنی و تشویش اذهان عمومی نسبت به عدم سلامت مواد غذایی و بروز بیماری‌های مسری، سلامت جامعه را تهدید می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری و رعایت مسائل بهداشتی اظهار داشت: باید نظارت و مراقبت بیشتری توسط دستگاه‌های متولی در ارتباط با کشتار یا ذبح دام‌ها، سلامت آب شرب روستاها، تأمین محصولات غذایی سالم در مراکز تولید و عرضه، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و کنترل بیماری‌های واگیردار انجام‌ شود.

فرماندار شهرستان بستک همچنین بر جمع‌آوری صحیح زباله، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی و ساماندهی دامداری‌های شهرستان تأکید کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4503

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.