ستاد آفتاب صبح امید، متشکل از گروهی از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای طرح انتخاباتی جدید خود را به این دو نفر پیشنهاد کرد. ستاد آفتاب صبح امید، متشکل از گروهی از اصلاح‌طلبان که فروردین‌ماه سال جاری با هدف حمایت از حضور سید محمد خاتمی،‌ رئیس‌جمهور پیشین ایران، در انتخابات ریاست جمهوری آغاز به کار کرد و ...
ستاد آفتاب صبح امید، متشکل از گروهی از اصلاح‌طلبان در نامه‌ای طرح انتخاباتی جدید خود را به این دو نفر پیشنهاد کرد.

ستاد آفتاب صبح امید، متشکل از گروهی از اصلاح‌طلبان که فروردین‌ماه سال جاری با هدف حمایت از حضور سید محمد خاتمی،‌ رئیس‌جمهور پیشین ایران، در انتخابات ریاست جمهوری آغاز به کار کرد و سپس از کاندیداتوری اکبر هاشمی رفسنجانی پشتیبانی نمود، در نامه‌ای طرح انتخاباتی جدید خود را به این دو نفر پیشنهاد کرد.

 

این ستاد در نامه خود خطاب به هاشمی رفسنجانی و خاتمی پیشنهاد کرد که نحوه حضور اصلاح‌طلبان و حامیان هاشمی رفسنجانی و خاتمی در انتخابات ریاست جمهوری در سراسر ایران به رأی گذاشته شود.

 

در این پیشنهاد با ارائه راهکاری باعنوان “انجمن انتخاب”، ۳۱ مجمع منطقه‌ای در استان‌های ایران از بین سه گزینه “حمایت از محمدرضا عارف”، “حمایت از حسن روحانی” یا “عدم معرفی کاندیدا”، یک گزینه را انتخاب می‌کنند.بر اساس این طرح در صورت انتخاب هر یک از کاندیداها کاندیدای دیگر به نفع وی کناره‌گیری می‌کند و کاندیدای منتخب به‌عنوان نامزد واحد اصلاح‌طلبان و حامیان هاشمی رفسنجانی معرفی می‌شود.

 

در بخشی از این نامه آمده است: “اگرچه و متأسفانه فرصت حضور در انتخابات برای ما اصلاح‌طلبان سخت‌تر شده است، اما به نظر ما خالی کردن عرصه انتخابات ریاست جمهوری و عدم مشارکت فعال در تعیین نتیجه این انتخابات به ضرر منافع ملی، نظام جمهوری اسلامی، آینده ایران و سرنوشت مردم کشورمان است.”

 

این نامه رد صلاحیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان را “تهدید”ی علیه اصلاح‌طلبان دانسته و با این حال افزوده است: “اما بر تمام نیروهای دلسوز است که اگر فرصتی هست – که هست – تا حد امکان از ظرفیت‌های موجود و ناگزیر خودمان استفاده کنیم.”

 

پیشتر بسیاری از اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات تاکید کرده اند اما به نظر می آید اختلاف تنها در نحوه شرکت آنان است. البته گروهی از اصلاح طلبان نیز از نامزدی حسن روحانی حمایت کردند.

 

در همین زمینه جمیله کدیور طی یادداشتی با عنوان “سیاست ورزی را تعطیل نکنیم” (۹۲/۰۳/۰۱)در سایت جرس می نویسد: «روزهای آینده روزهای تعیین کننده ای برای رهبری و جریانهای سیاسی است و نباید با اظهارنظرها و تحلیلهای احساساتی و بی پایه، فضای موجود را به سمتی بی هدف و نتیجه و رادیکال سوق داد.»

 

کدیور اضافه می کند: «مهم آنست که جریانها و چهره های سیاسی خود را با سناریوهای گوناگون در هر زمانی آماده کنند و بتوانند برای شرایط غیر ایده آل راه حل ارائه دهند و با استفاده از امکانات و ممکنات زمینه را برای نزدیک شدن بیشتر به مقصود فراهم سازند.»

 

همسر عطاءالله مهاجرانی در پایان می نویسد: «در شرایطی که نتوان به ایده آلها رسید، باید در فکر ممکنات بود. زمان آنست که در درجه نخست با خودداری از دلسردی و ناامیدی، فضا را برای ادامه مسیری که ایجاد شده است، فراهم کرد. ….  ضروریست اصلاح طلبان به فکر کاندیدای جایگزین باشند. نگاه صفر و یک و سیاه و سفید داشتن به سیاست، روش جوانان تازه کاریست که جدیدا پا به میدان سیاست گذاشته اند. سیاست رنگین کمانی از رنگهاست و در صورت عدم تغییر در وضع موجود، می توان در وقت باقی مانده بدنبال کاندیدایی متناسب بود.»

 

پیشتر اکبر گنجی نیز با هشدار به اصلاح طلبان (رادیو فردا ۹۱/۱۰/۰۳ ) می گوید: «اصلاح‌طلبان اگر قصد ورود و اصلاح نظام را دارند، تنها راه ورود، نامزدی در انتخابات است. از دست دادن انتخابات ریاست جمهوری به معنای خداحافظی تا انتخابات مجلس آینده است. آنها حتی اگر اینک به سرنوشت نهضت آزادی دچار نشده باشند، در این صورت چنان سرنوشتی پیدا خواهند کرد.»

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4427

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.