رئیس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان بر ضرورت شناخت ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی استان تاکید کرد و گفت: افزایش صادرات غیر نفتی عامل رونق و رشد اقتصادی استان است.   به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان؛ابراهیم عزیزی شناخت ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی استان را بسیار مهم دانست و اظهار ...

رئیس کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی هرمزگان بر ضرورت شناخت ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی استان تاکید کرد و گفت: افزایش صادرات غیر نفتی عامل رونق و رشد اقتصادی استان است.

خبرگزاری فارس: ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی هرمزگان باید شناسایی شوند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری هرمزگان؛ابراهیم عزیزی شناخت ظرفیت‌های صادرات غیرنفتی استان را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: تقویت و توسعه امر صادرات از اهمیت بالایی برخوردار است که در این راستا دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به حذف موانع پیش روی صادرات غیرنفتی اقدام کنند.

وی افزود: اگر قرار است کشور درست و با یک نگاه منطقی اداره و مدیریت شود و شرایط و تحولات جهانی کم‌ترین اثر را بر حوزه‌های اقتصادی، تجاری، بازرگانی و مردم داشته باشد باید به امر تقویت و گسترش صادرات توجه کرد.

استاندار هرمزگان دامنه صادرات غیرنفتی را گسترده ارزیابی کرد و بیان داشت: صادرات غیرنفتی صرفا متکی به صنعت، معدن و کشاورزی نیست بلکه بخش های دیگری هم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی با تاکید بر افزایش سهم بخش غیر دولتی در تجارت خارجی استان ابراز داشت: تشویق توسعه سرمایه‌گذاری استان در امر صادرات از طریق شناخت قابلیت‌ها، امکانات، توانمندی‌ها و مزیت‌های نسبی استان نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی افزایش صادرات غیر نفتی را عامل رونق و رشد اقتصادی استان برشمرد و ادامه داد: با توسعه صادرات غیرنفتی می‌توان ضمن ایجاد فرصت‌های شغلی متعدد و در نتیجه کاهش آمار بیکاری و مشکلات جانبی آن؛ گام‌های اساسی را در راستای توسعه استان و کشور برداشت.

وی اضافه کرد: افزایش توسعه صادرات برای رسیدن به توسعه، اشتغال و رونق اقتصادی، باید همراه با برنامه‌های مدون و راهبردی باشد.

عزیزی همچنین با اشاره به توصیه ها و آموزه های دینی مبنی بر اهمیت تجارت افزود: در سالی که از طرف مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام‌گذاری گردیده است توسعه تجارت خارجی می‌تواند گامی بلند در راستای تحقق منویات معظم له در زمینه حماسه اقتصادی باشد.

عزیزی هرگونه توسعه صادرات غیرنفتی منجر به استمرار تولید، توسعه سرمایه‌گذاری‌های جدید، توسعه اشتغال و حفظ اشتغال موجود خواهد شد که تمامی این موارد به حماسه اقتصادی کمک می‌کند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات از تولیدات استان هرمزگان وجود دارد که لازم است برنامه‌های راهبردی آن هر چه سریعتر شکل بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4423

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.