کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت جهانی طلا در هر دو حالت کاهش یا افزایش تورم افزایش می یابد. دارین تایمز، قیمت جهانی طلا در نیمه اول ماه آوریل سال ۲۰۱۳میلادی در روز دوشنبه تا ۶ درصد کاهش یافت به طوریکه تا ۱۰ درصد طی یک روز سقوط کرد. بر این اساس، سقوط ۱۰۰دلاری قیمت جهانی طلا ...
کارشناسان اقتصادی معتقدند قیمت جهانی طلا در هر دو حالت کاهش یا افزایش تورم افزایش می یابد.

دارین تایمز، قیمت جهانی طلا در نیمه اول ماه آوریل سال ۲۰۱۳میلادی در روز دوشنبه تا ۶ درصد کاهش یافت به طوریکه تا ۱۰ درصد طی یک روز سقوط کرد.

بر این اساس، سقوط ۱۰۰دلاری قیمت جهانی طلا برای سرمایه گذاران کوتاه مدت اسف بار بود اما برای سرمایه گذاران بلند مدت هیچ تاثیری نداشت.

 

قیمت جهانی طلا از ۱۵ آوریل تاکنون ۶۴دلار افزایش یافته و تا ۵۰۰درصد طی ۱۳ سال اخیر رشد کرده است.

این گزارش می افزاید، توضیح علت سقوط آزاد قیمت طلا در ماه آوریل کار بسیار دشورای نیست. اوایل ماه آوریل دو بانک مهم سرمایه گذاری سوشیت جنرال و گلد من ساش پیش بینی های کاهشی از روند قیمت جهانی طلا منتشر کردند. پس از این خبر گزارش فروش ۱۴تنی از ذخایر طلای قبرس توسط بانک مرکزی این کشور به منظور پرداخت بخشی از بدهی خود نیز کاهش بهای طلا را به دنبال داشت.

 

آنچه در ۱۵ آوریل رخ داد ترس سرمایه گذاران از فروش ذخایر طلای قبرس بود. زمانی که نگرانیها آغاز شد قیمت طلادر بازارهای جهانی کاهش یافت و اونس طلا از دست سرمایه گذاران در کشورهای آمریکایی و اروپایی به دست سرمایه گذاران در کشورهای چین و روسیه منتقل شد.

جالب اینجاست که پس از سقوط قیمت طلا در ماه آوریل سرمایه گذاران به خرید فیزیکی این فلز روی آوردند.

 

نرخ تورم در سال ۱۹۶۷ از ۳٫۱درصد به ۵٫۵درصد افزایش یافت. در سال ۱۹۷۴نیز به ۱۱ درصد رسید. در سال ۱۹۷۹ به ۱۱٫۳درصد افزایش یافت. نرخ تورم در سالهای ۱۹۸۰ و ۱۹۸۱به ترتیب ۱۳٫۵ و۱۰٫۳درصد بوده است. طی این مدت قیمت جهانی طلا از ۳۵ دلار به ۸۰۰دلار در هر اونس افزایش یافت.

 

نکته جالب توجه اینجاست که نه تورم و نه قیمت جهانی طلا یک شبه به این حد رسیدند. این افزایش از زمان آغاز آن ۲۵سال طول کشیده است.

با توجه به رشد قیمت جهانی طلا از سال ۱۹۳۰تا ۱۹۷۰ میلادی کارشناسان اقتصادی بر این باورند قیمت اونس طلا در هر دوحالت کاهش یا افزایش تورم افزایش می یابد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4411

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.