البته آقای مطهری هیچگونه اشاره ای به اقدامات تامل بر انگیز آقای هاشمی در پیش و پس از انتخابات نمی کند از نامه بدون سلام به رهبری معظم انقلاب گرفته -که بسیاری از تحلیلگران از آن به عنوان آغاز کننده اغتشاشات نام می برند-تا آخرین خطبه نماز جمعه ایشان و حمایت های اشکار و پنهان ...
البته آقای مطهری هیچگونه اشاره ای به اقدامات تامل بر انگیز آقای هاشمی در پیش و پس از انتخابات نمی کند از نامه بدون سلام به رهبری معظم انقلاب گرفته -که بسیاری از تحلیلگران از آن به عنوان آغاز کننده اغتشاشات نام می برند-تا آخرین خطبه نماز جمعه ایشان و حمایت های اشکار و پنهان ایشان از فتنه گران و…
گرچه نوشتن نامه به رهبر انقلاب و درخواست از ایشان؛امری عادی محسوب میشود اما نکته مهم در این نوشتار ها این است که شخص بداند در چه جایگاهی قرار دارد و اینکه بداند خطاب نامه وی به چه شخصی و با چه جایگاهی میباشد.

علی مطهری نماینده مجلس در طی چند روز گذشته با انجام برخی مصاحبه ها نسبت به اقدام قانونی شورای نگهبان در عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها اعتراض نموده و حتی در برخی موارد به این جایگاه مهم و قانونی نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز افترا هایی را وارد نموده است.

البته آقای مطهری هیچگونه اشاره ای به اقدامات تامل بر انگیز آقای هاشمی در پیش و پس از انتخابات نمی کند از نامه بدون سلام به رهبری معظم انقلاب گرفته -که بسیاری از تحلیلگران از آن به عنوان  آغاز کننده اغتشاشات نام می برند-تا آخرین خطبه نماز جمعه ایشان و حمایت های اشکار و پنهان ایشان از فتنه گران و….

در این مجال قصد داریم بدون هیچگونه قضاوتی تفاوت نگارش نامه به رهبر انقلاب را در دو مقطع زمانی و توسط دو نماینده مجلس را بازخوانی نماییم.

نامه اول مربوط به نامه دکتر حداد عادل(رئیس وقت مجلس شورای اسلامی) در سال ۱۳۸۴ و در پی عدم احراز صلاحیت کاندیدای اصلاح طلبان (دکتر مصفی معین) در نهمین دوره اتنخابات ریاست جمهوری و نامه دوم نیز مربوط به علی مطهری و پس از عدم احراز صلاحیت حجت الاسلام والمسلمین هاشمی رفسنجانی در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری میباشد.

بسمه تعالى
محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامى، حضرت آیت‌اللَّه خامنه‌اى مدظله العالى
با سلام و تحیت
چنانکه مستحضرید شوراى محترم نگهبان اسامى شش تن از نامزدان انتخابات ریاست جمهورى را که صلاحیتشان به تأیید آن شورا رسیده اعلام کرده است.

اگر چه شوراى نگهبان همواره سعى داشته وظیفه خطیر خود را بر اساس موازین شرعى و قانونى به انجام رساند، لکن گهگاه براساس رهنمودهاى برخاسته از مصلحت‌اندیشى حضرتعالى در تصمیم خود تجدید نظر کرده است. اینک استدعا آن است در مورد اخیر نیز چنانکه تجدید نظر در این امر را به مصلحت و مایه تقویت مشارکت عمومى بیشتر – که مخصوصاً مورد عنایت حضرتعالى در انتخابات ریاست جمهورى بوده – مى‌دانید، شوراى محترم نگهبان را به توسیع دایره نامزدهاى واجد صلاحیت، دلالت فرمائید.
والامرالیکم

غلامعلى حداد عادل، رئیس مجلس شوراى اسلامى

 

علی مطهری نیز در پی عدم احراز صلاحیت هاشمی رفسنجانی توسط شورای نگهبان، به رهبر معظم انقلاب نامه نوشت.

متن این نامه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

رهبر گرامی، آیت الله خامنه ای دامت بر کاته

با اهداء سلام، در خصوص رد صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان ، به عرض می رساند این رد صلاحیت که با دو دلیل ناموجه  ناتوانی جسمی و نقش داشتن در فتنه سال ۸۸ انجام شده است آسیب جدی به انتخابات آینده وارد خواهد کرد و حماسه سیاسی مورد نظر جناب عالی را محقق نخواهد ساخت.حدس قوی دارم که اگر امام خمینی هم، به فرض حیات ، با نام مستعار در انتخابات شرکت  می کردند صلاحیت شان رد می شد چون ایشان هم گاهی انتقاداتی داشتند.

مستحضر هستید که با ورود جناب آقای هاشمی به صحنه انتخابات چه شور و شوقی در میان مردم  و چه امیدی در دل آنان  به اصلاح امور و پیشرفت سریعتر کشور پیدا شد و با رد صلاحیت ایشان طبعا آن شور وشوق وآن امید از بین رفت.

پیشنهاد می کنم با حکم حکومتی در تایید صلاحیت ایشان زمینه تحقق حماسه سیاسی مورد نظرآن رهبر عزیز را فراهم آورید و محذور احتمالی لزوم  اقدام مشابه در باره آقای مشایی موجه به نظر نمی رسد زیرا قیاس این دو با هم قیاس مع الفارق است و رد صلاحیت به دلیل داشتن گرایش های فکری غیر اسلامی  کار درستی است اما رد صلاحیت به دلیل منتقد بودن کار نادرستی است. اولی مشمول حکم حکومتی نمی شود و دومی مشمول می شود. برای جنابعالی آرزوی سلامت و توفیق بیشتر دارم.

والسلام ۹۲٫۳٫۱

علی مطهری

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4327

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.