۲۵ روز تا خلق حماسه ای دیگر/ در تلاشیم تا پایان انتخابات ۹۲ هر روز در بسته ای ویژه آخرین اخبار و تحرکات و فعالیت های اشخاص و جریانات سیاسی را به اطلاع شما مخاطبین فرهیخته برسانیم. ستار هدایت خواه ،عضو شورای مرکزی جبهه پایداری رد صلاحیت لنکرانی را شایعه خواند و افزود: تا زمانی ...

۲۵ روز تا خلق حماسه ای دیگر/ در تلاشیم تا پایان انتخابات ۹۲ هر روز در بسته ای ویژه آخرین اخبار و تحرکات و فعالیت های اشخاص و جریانات سیاسی را به اطلاع شما مخاطبین فرهیخته برسانیم.

ستار هدایت خواه ،عضو شورای مرکزی جبهه پایداری رد صلاحیت لنکرانی را شایعه خواند و افزود: تا زمانی که شورای نگهبان به صورت رسمی نتایج بررسی صلاحیت ها را اعلام نکند همه اخبار مطرح شده بی اساس است.

 

* سایت الف مدعی شده که شنیده ها حاکی از آن است که اکثریت اعضای شورای نگهبان معتقدند هاشمی صلاحیت حضور در این دوره از انتخابات را ندارد. این خبر البته هنوز بصورت رسمی تائید نشده است.

 

* سید مهدی هاشمی نماینده مجلس و عضو جبهه پایداری در پاسخ به این سوال که شنیده ها حاکی از آن است که نامه رد صلاحیت لنکرانی به ایشان ابلاغ شده است؟ گفت:حرف و حدیث زیاد است اما اگر فرض کنیم این اتفاق روی دهد طبیعتا جبهه پایداری تابع نظر شورای نگهبان خواهد بود. (اینجا)

 

۰۰ : ۱۵ //

 

* دبیرکل حزب توسعه کرمانشاه گفت: هاشمی رفسنجانی متعلق به تمام گروه ها و جناح های سیاسی اعم از اصولگرا، اصلاح طلب ، میانه رو و…است، اما جبهه مشارکتی ها کنترل ستاد هاشمی در کرمانشاه را در اختیار گرفته اند. (اینجا)

 

* علی مطهری سخنگوی ستاد آقای هاشمی با بیان این نکته که “بعید است که هاشمی رفسنجانی نسبت به ردصلاحیتش اعتراض کند” گفته: اگرچه رهبر انقلاب در جاهایی به هاشمی رفسنجانی انتقاداتی داشتند ولی دلیل نمی‌شود که صلاحیت وی برای ریاست‌جمهوری رد شود، اگر این اتفاق رخ دهد حماسه سیاسی مورد نظر رهبری تحقق نمی‌یابد. (اینجا)

 

* میرکاظمی عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت که احتمال ائتلاف حدادعادل، لنکرانی، جلیلی و زاکانی در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری وجود دارد.(اینجا)

 

* نتایج نظرسنجی مرکز افکار سنجی مهر نشان می دهد که حدود ۶۰ درصد شهروندان تهرانی از هم اکنون تصمیم قطعی دارند در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند. (اینجا)

 

* حسین درخشان زندان سیاسی در نامه‌ای به اسفندیار رحیم‌مشایی با تاکید بر اینکه اداره کشور کار امثال وی نیست، از او خواست که این موضوع را درک کند و بداند که وی تنها یک کالای کاملا رسانه‌ای است. (اینجا)

 

* شنیده ها حاکی است که علی مطهری روز دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۲ ساعت ۱۱ صبح در محل تالار آیینه در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی با سفیر نروژ ملاقات داشته است. مطهری به سمت سخنگوی ستاد آقای هاشمی منسوب شده است. (اینجا)

 

۰۰ : ۱۴ //

 

* با اینکه عارف حضور خود در جلسه شب گذشته با آقای هاشمی را تکذیب کرده مشاور هاشمی رفسنجانی گفته: علی‌مطهری، علی شکور‌ی‌راد، محمدرضا عارف، حسن روحانی، مسعود پزشکیان و اعضای ستاد جوانان هاشمی از چهره‌های حاضر در این مراسم بودند. (اینجا)

 

* ستاد جوانان حامی سعید جلیلی با عنوان “راه امام” با صدور بیانیه‌ای رسما آغاز به کار کرد. (اینجا)

 

* واشنگتن پست در خبری نوشت: «سن هاشمی رفسنجانی تبدیل به دلیلی برای حمله مخالفان او برای رد صلاحیتش شده است. محافظه کاران که تا پیش از آمدن هاشمی در عرصه رقابت های انتخاباتی و ثبت نام با خیال آسوده روند انتخاب جانشین احمدی نژاد را پیگیری می کردند با ثبت نام هاشمی ۷۸ ساله تمام معادلاتشان بهم ریخت.»

 

* عضو جامعه اسلامی مهندسین گفت: جامعه اسلامی مهندسین و جبهه پیروان بعد از اعلام تائید صلاحیت‌ها نظر خود را درباره حمایت از کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام خواهد کرد.

 

* حجت الاسلام ابوترابی فرد در پاسخ به درخواست ۲۰۰ نفر از نمایندگان مجلس که خواستار انصرافش از کاندیداتوری ریاست جمهوری شدند، با اعلام انصراف، گفت: امیدوارم به عنوان برادر بسیار کوچک، افتخار خدمت در این مجموعه را داشته باشم.

 

۰۰ : ۱۳ //

 

* حق شناس عضو جبهه اعتماد ملی معتقد است:  اگر ما بخواهیم عنوان سیاست مدار را برای یک نفر در جمهوری اسلامی در نظر بگیریم، شاید این عنوان فقط برای آقای هاشمی باشد. با توجه به اینکه قدرت آمیخته با سیاست است و سیاست‌مدار که بخواهد در عرصه سیاسی حضور داشته باشد، نمی‌تواند نسبت به قدرت بی‌تفاوت باشد، ایشان نیز به شدت سیاست‌ورزی می‌کند و در این نقض کاملاً بی‌نظیر است.

 

* عباس سلیمی نمین با اشاره به کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید: به نظر من الان هم ایشان اقدام به حذف جریان اصلاح‌طلب کرد. ایشان جریان چپ امروز را هم به نوعی منفعل کرد.

 

* مسئول روابط عمومی دفتر محمدرضا عارف خبر نشست مشترک وی با هاشمی رفسنجانی را تکذیب کرد.

 

* معاون ستاد تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی از برگزاری نشست مشترک هاشمی با عارف، روحانی، مطهری و پزشکیان خبر داد و گفت که این نشست شب گذشته برگزار شد.

 

۰۰ : ۱۲ //

 

 

* صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت گفت: رد صلاحیت رحیم مشایی اصلا قابل بحث نیست چرا که کسی که معتقد است دوره اسلام گرایی به پایان رسیده است نمی‌تواند حکومتی که بر مبنای اسلام بنا شده است را به خوبی اداره کند.

 

*  محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جهت دیدار با اعضای ستاد انتخاباتی امروز صبح  وارد اصفهان شد.

 

* آیت الله کعبی عضو سابق فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه آقای هاشمی رفسنجانی باید به دلیل کهولت سن ردصلاحیت شود، تأکید کرد: منصبی مانند مجمع تشخیص مصلحت با مسئولیت سنگین و خطیر ریاست جمهوری قابل قیاس نیست.

 

* عباسعلی کدخدایی درباره نامه صد نماینده برای رد صلاحیت رفسنجانی و مشایی خاطرنشان کرد: چون کشوری آزاد هستیم هر فرد یا گروه نسبت به افراد اظهارنظر می‌کند، اما شورای نگهبان نمی‌تواند درباره بررسی صلاحیت‌ها به صحبت‌هایی توجه کند که برخی از اقشار مردم می‌گویند.

 

۰۰ : ۱۱ //

 

* میرکاظمی ماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سن و سال بالای هاشمی برای ریاست‌جمهوری، گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی و تحریم‌های موجود، باید فردی پرانرژی و پرکار که توان جسمانی‌ لازم را دارد، رئیس جمهور شود.

 

* ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه هاشمی‌رفسنجانی برنامه‌های جدیدی را ارائه نکرده است، گفت: رئیس جمهور باید پرکار و دارای روحیه جهادی باشد که هاشمی فاقد این ویژگی ها است.

 

* مهمان پرست سخنگوی سابق دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه احتمالا چهره‌های شاخص دیگری از نامزدی انتخابات ریاست جمهوری انصراف خواهند داد، گفت: من از ابتدا به صورت مستقل وارد شدم و هدف اصلی‌ام تحقق حماسه بزرگ مورد تأکید مقام معظم رهبری است.

 

* سبحانی نیا عضو هیئت‌رئیسه مجلس ا اشاره به درخواست نمایندگان از “ابوترابی‌فرد” برای انصراف از ادامه حضور در عرصه انتخابات، گفت: ” ابوترابی‌فرد” ا مروز با صدور بیانیه‌ای انصراف خود از کاندیداتوری ریاست‌جمهوری را اعلام می‌کند.

 

۰۰ : ۱۰ //

 

* آیت الله ممدوحی عضو خبرگان رهبری گفت: اصولگرایان بهتر است به جای تفرقه و به دور از اختلاف‌نظر در راستای حضور منسجم و برنامه‌ریزی شده در انتخابات پیش‌رو وارد عمل شوند.

 

* اسفندیار رحیم مشایی تأکید کرده که “مکتب ایرانی” همان “حقیقت اسلام ناب” است. او گفت: «اگر از ایران حرف می‌زنیم، این نیست که یک ظرفیتی به نام ملیت، در مقابل ظرفیتی به نام دین قرار بگیرد.»

 

* ارگان گروهک اتحاد جمهوریخواهان از افراطیون مدعی اصلاحات خواست در کنار نقشه «الف» حمایت از هاشمی، نقشه «ب» آشوب خیابانی به بهانه حذف یا باخت هاشمی در انتخابات را تنظیم کنند!

 

۰۰ : ۹ //

 

* صادق زیباکلام معتقد است همه اصلاح‌طلبان اکنون باید پشت سر هاشمی جمع شوند و افرادی مانند خوئینی‌ها، گنجی، عبدی و قوچانی که زمانی به هاشمی لقب «عالی‌جناب سرخ‌پوش» اعطا کردند بزرگترین اشتباه ممکن را مرتکب شدند.

 

* منوچهر متکی داوطلب انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری گفت: در صورتی که صلاحیت من در انتخابات ریاست جمهوری احراز شود مهمترین شعار من پیگیری و عمل به شعارهای بر زمین مانده خواهد بود.

 

* بر اساس آنچه که تاکنون مشخص شده کیومرث پوراحمد برای هاشمی رفسنجانی فیلم تبلیغاتی می‌سازد. محمدحسین لطیفی قرار است فیلم انتخاباتی علی اکبر ولایتی را بسازد. سامان سالور فیلم انتخاباتی محمد حسن ابوترابی فرد و بهروز شعیبی قرار است فیلم محمد باقر قالیباف را بسازند. نادر طالب‌زاده و ابوالقاسم طالبی نیز قرار است فیلم تبلیغاتی باقری لنکرانی را بسازند.

 

* سنایی نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفته که هیچ نشانه‌ای از انصراف و عقب‌نشینی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری یازدهم وجود ندارد.

 

۰۰ : ۸ //

 

* مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی گفته: برخی از شرکت های غربی با اطرافیان هاشمی وارد مذاکره شده اند و پیشنهاد کرده اند که ما حاضریم هزینه تبلیغات شما را بدهیم مشروط بر اینکه مواضع شما در مورد موضوع هسته‌ای، سوریه و عراق با منافع آمریکا منافاتی نداشته باشد.

 

* دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در مصاحبه اختصاصی با شبکه یورونیوز گفت: نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران در ماه ژوئن هیچ تاثیری بر فعالیت‌های غنی سازی ایزوتوپ‌ها ندارد. (اینجا)

 

* داوود احمدی نژاد به نفع سعید جلیلی از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داد. (اینجا)

 

* رامین مهمانپرست، سخنگوی پیشین وزارت خارجه که به عنوان کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهمین دوره انتخابات ثبت نام‌ کرده بود، با صدور بیانیه‌ای انصراف خود را از کاندیداتوری اعلام کرد. (اینجا)

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4165

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.