پیارم/جام سیاسی؛ به نوشته سایت دویچه وله(DW)، “اشپیگل آنلاین” روز شنبه (۱۱ مه/۲۱ اردیبهشت) از گفت‌وگویی خبر داد که علی اکبر صالحی با مجله آلمانی “اشپیگل” انجام داده است. طبق این گزارش، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، به طرف‌های درگیر در سوریه نسبت به کاربرد دوباره گاز سمی هشدار داده است. صالحی در این گفت‌وگو ...

پیارم/جام سیاسی؛ به نوشته سایت دویچه وله(DW)، “اشپیگل آنلاین” روز شنبه (۱۱ مه/۲۱ اردیبهشت) از گفت‌وگویی خبر داد که علی اکبر صالحی با مجله آلمانی “اشپیگل” انجام داده است. طبق این گزارش، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی، به طرف‌های درگیر در سوریه نسبت به کاربرد دوباره گاز سمی هشدار داده است.

صالحی در این گفت‌وگو تصریح کرده که ایران در جنگ با عراق خود با گاز سمی مورد حمله قرار گرفته است. وی خاطر نشان ساخته است: «ما سلاح‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شیمیایی را محکوم می‌کنیم.»

 

صالحی در برابر این پرسش که اگر رژیم بشار اسد از گاز سمی استفاده کند، آیا تهران پشتیبانی از این رژیم را متوقف خواهد کرد گفته است: «ما قاطعانه با هر گونه جنگ‌افزار کشتار جمعی مخالفیم.»

 

همچنین صالحی در مورد شرکت ایران در کنفرانس ژنو که به پیشنهاد روسیه و آمریکا برپا می شود، گفت: «ما هنوز دعوتنامه‌ای دریافت نکرده‌ایم، ولی طبیعی است که آماده شرکت در این نشست هستیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4025

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.