رییس جمهور جامعه فرهنگی کشور را جامعه فرهنگی کشور را مؤمن‌ترین و پاک‌ترین جامعه توصیف کرد و گفت: جامعه فرهنگی بر باورهای انسانی محکم و استوار ایستاده است و برنامه‌های تحولی را با قوت اجرا می‌کند. فرهاد دمشقیدکتر محمود احمدی نژاد در بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با تبریک هفته معلم، اظهار داشت: ...

رییس جمهور جامعه فرهنگی کشور را جامعه فرهنگی کشور را مؤمن‌ترین و پاک‌ترین جامعه توصیف کرد و گفت: جامعه فرهنگی بر باورهای انسانی محکم و استوار ایستاده است و برنامه‌های تحولی را با قوت اجرا می‌کند.


فرهاد دمشقیدکتر محمود احمدی نژاد در بیست و نهمین یادواره بزرگداشت مقام معلم با تبریک هفته معلم، اظهار داشت: کار معلمی یک وجهی از ربوبیت است، همانگونه که یکی از جلوه‌های حق‌تعالی در عالم انسانی و خلقت، ربوبیت، پرورش دادن و شکوفایی انسان‌هاست و خدا در کلان هستی ربوبیت می‌کند و در مقیاس پایین‌تر، انسان‌ها مسیرهای فرضی برای رشد و پرورش طی می‌کنند که در این روند، کار معلمی یک کار الهی است و می‌توان گفت که کار معلم جلوه ربوبیت خدا در عالم انسانی، است.


رییس جمهور خاطر نشان کرد: کار معلم بارور کردن تک تک انسان‌هاست و برخورداری از این ویژگی به کار معلم ارزش‌ و منزلت داده، چرا که موضوع کار معلم، انسان و انسانیت معلم است.


دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: دستگاه‌های گوناگونی در عرصه‌های مختلف تربیتی و علمی مشغول فعالیت هستند و آموزش و پرورش به طور بنیادین مشغول تربیت جامعه است، اما ارزش کار معلم و آموزش و پرورش، برای اینکه بشر به یک انسان متعالی تبدیل شود، بسیار برجسته و ممتاز است.


رییس جمهور گفت: در همه وزارتخانه‌ها، اقدامات بزرگ و چندین برابری نسبت به گذشته انجام شده، اما اقدامات و اتفاقاتی که در بخش آموزش و پرورش افتاده باارزش‌تر و پایدارتر است و می‌تواند سایر بخش‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.


دکتر احمدی نژاد با اشاره به طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش کشور، افزود: امروز این طرح، یک طرح قالب و آماده است و باید محتوای متعالی را تولید و در آن چارچوب و قالب عرضه کرد و امروز زمان آن است که همه توان خود را به سمت تولید محتوا سوق دهیم.


رییس جمهور با تأکید بر اینکه موضوع آموزش و پرورش باید به موضوع اول کشور تبدیل شود، اظهار داشت: امروز با پیگیری‌های دولت، آموزش و پرورش اولویت پیدا کرده است و در جهت درستی در حال حرکت هستیم، البته باید این مسیر با توجه بیشتر، ادامه یابد و نباید کسی از توقف آن نگرانی داشته باشد و اطمینان دارم این راه روشن در کل کشور بهتر و بالاتر از گذشته ادامه خواهد یافت و دلیل آن این است که مطالبات امروز ملت نسبت به هشت سال قبل ارتقاء یافته است و وعده الهی است که اگر ملتی چیزی را مطالبه کند، اتفاق خواهد افتاد.


رییس جمهور خاطر نشان کرد: وقتی ملتی به یک تصمیمی می‌رسد، این تصمیم نمی‌تواند، چیزی جز برآمده از فطرت انسانی باشد.


دکتر احمدی نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با تجلیل از شخصیت شهید مطهری، گفت: شهید مطهری واقعاً یک معلم بود اگر چه درباره برجستگی معلمی او صحبت می‌شود، اما معتقدم ایشان به کار تربیتی به عنوان جلوه ربوبیت، کاملاً‌ واقف بود.


رییس جمهور با اشاره به اینکه شهید مطهری از جهات گوناگون مورد تحت هجوم کج‌اندیشان و مخالفین خود قرار داشت، اظهار داشت: شهید مطهری به رغم همه هجمه‌ها، سرسوزنی در برابر مخالفین خود منحرف نشد و تمام اندیشه‌های مخالفین را بهتر از مخالفین بیان کرده و پس از آن استدلال و اندیشه برتر خود را عرضه می‌کرد، چرا که به دنبال سیطره نبوده و به دنبال تربیت جامعه است.


دکتر احمدی‌نژاد اضافه کرد: امروز متاسفانه عده‌ای از قول آدم حرف می‌زنند سپس آن را مورد نقد و ابزاری برای هجمه و توهین قرار می‌دهند و زمانی که عنوان می‌کنیم که چنین حرفی از طرف ما زده نشده، می‌گویند که قاعدتاً باید این حرف‌ها را گفته باشی.


رییس جمهور گفت: شهید مطهری به دنبال تربیت جامعه بود و کسانی که با مکتب شهید مطهری، آشنا و تربیت شده‌اند در مقابل هیچ طوفانی به لرزه در نیامدند.


دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه عدالت بستر شکوفایی ظرفیت‌های انسان است، گفت: عدالت موانع رشد و تعالی انسان را برداشته و فرصت‌ها را به طور عادلانه توزیع می‌کند تا انسان بتواند، به عظمت انسانی خود بیندیشد و ظلم و تبعیض مانع اجرای عدالت است.


رییس جمهور در ابتدای این بزرگداشت با اهداء لوح تقدیر از فرهنگیان نمونه و برگزیده، ‌وزارت آموزش و پرورش تجلیل کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3886

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.