نیویورک – محمد خزاعی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه را بشدت محکوم کرد و خواستار بررسی این تجاوز از سوی سازمان ملل و نهادهای ذی ربط از ابعاد مختلف شد. به گزارش ایرنا در نامه سفیر و نماینده دائم کشورمان خطاب به رییس دوره ای شورای امنیت که رونوشتی ...

نیویورک – محمد خزاعی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی علیه سوریه را بشدت محکوم کرد و خواستار بررسی این تجاوز از سوی سازمان ملل و نهادهای ذی ربط از ابعاد مختلف شد.

به گزارش ایرنا در نامه سفیر و نماینده دائم کشورمان خطاب به رییس دوره ای شورای امنیت که رونوشتی از آن برای بان کی مون و رییس مجمع عمومی سازمان ملل هم ارسال شده، آمده است : تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تحریک کننده و غیر قابل توجیه است و باید این رژیم پاسخگوی اقدامات غیر قانونی خود باشد.

در این نامه خاطر نشان شده است ما معتقدیم اینگونه اقدامات جنایتکارانه و غیر مسوولانه بایستی توسط جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل و نهادهای ذی ربط از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گیرد.

خزاعی در نامه خود یادآور شده است این اقدام به تجاوز از سوی رژیم صهیونیستی نقض جدی قوانین بین المللی بویژه ضوابط و اصول منشور ملل متحد از جمله ماده مربوط به منع استفاده از زور علیه دولتهای عضو می باشد.

دراین نامه آمده است هیچ چیزی نمی تواند استفاده از زور و اقدام به تجاوز علیه یک کشور مستقل را توجیه کند و متجاوز باید پاسخگوی عواقب ناشی از اقدام نامشروع خود که صلح و امنیت بین المللی را در معرض خطر قرار داده است، باشد .

نماینده دائم کشورمان در نامه خود تاکید کرد روشن است که این حملات رژیم صهیونیستی باعث افزایش جدی تنش در منطقه شده و عامل موثری در بی ثبات تر شدن خاورمیانه می باشد .

خزاعی در پایان از دبیرکل سازمان ملل در خواست کرد ، تا موضوع تجاوزات رژیم صهیونیستی به سوریه را براساس اصول منشور ملل متحد در جهت حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی در دستور کار قرار داده و از تجاوزهای بیشتر این رژیم جلوگیری بعمل آورد .

سفیر کشورمان همچنین درخواست کرد تا این نامه و همچنین ضمائم آن به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل ثبت و منتشر شود.

همچنین علی اکبرصالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تجاوز هواپیماهای رژیم صهیونیستی به حومه دمشق را به شدت محکوم کرد و این اقدام تجاوزکارانه را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3855

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.