سازمان ملل – با وجود آنکه ظرف سه روز گذشته رژیم صهیونیستی دوبار به خاک سوریه تجاوز کرده و دست به بمباران چند مرکز نظامی در آن کشور زده است، بان کی مون روز جمعه بیانیه ای دیرهنگام صادر کرد که در آن از محکوم کردن تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به خاک سوریه خودداری شده ...

سازمان ملل – با وجود آنکه ظرف سه روز گذشته رژیم صهیونیستی دوبار به خاک سوریه تجاوز کرده و دست به بمباران چند مرکز نظامی در آن کشور زده است، بان کی مون روز جمعه بیانیه ای دیرهنگام صادر کرد که در آن از محکوم کردن تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به خاک سوریه خودداری شده است.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا دبیرکل سازمان ملل یکشنبه عصر به وقت محلی بیانیه ای درباره حملات هوایی رژیم اشغالگر قدس به یک مرکز نظامی در دمشق صادر کرد که در آن از هرگونه محکومیت آن رژیم خودداری و ادعا شده است به دلیل عدم وجود شواهد کافی درباره این حملات، سازمان ملل نمی تواند رخداد قطعی این حملات را تایید کند.

در این بیانیه تصریح شده است: دبیرکل سازمان ملل نگرانی عمیق خود را از گزارش های منتشر شده درباره حملات هوایی اسراییل به سوریه اعلام می کند.

در بیانیه بان کی مون دو طرف تجاوزگر و مورد تجاوز یکسان انگاشته شده و از تل آویو و دمشق خواسته شده است که بیشترین خویشتنداری را از خود نشان دهند!

این بیانیه می افزاید: دبیرکل سازمان ملل از همه طرف ها می خواهد که رفتار مسولانه ای از خود نشان دهند تا تنش ها بیش از این افزایش نیابد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین خواستار احترام به حق حاکمیت کشورهای عضو سازمان ملل شده است.

به دنبال انتشار این بیانیه، سخنگوی سازمان ملل به منظور توجیه عدم محکومیت حملات رژیم صهیونیستی مدعی شد سازمان ملل هنوز نمی تواند بطور مستقل انجام این حملات را توسط رژیم صهیونیستی تایید کند.

این در حالیست که امروز رادیوی نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این حملات هوایی از سوی این رژیم انجام شده است.

این نخستین بار نیست که بان کی مون از محکوم کردن حملات صهیونیست ها خودداری می کند.

چندی پیش نیز که رژیم صهیونیستی کاروانی را در خاک سودان بمباران کرد، بان کی مون حاضر به محکوم کردن آن نشد.

بیانیه امروز بان کی مون همچنین خالی از هرگونه اشاره ای به حملات موشکی روز جمعه رژیم صهیونیستی به حومه دمشق می باشد.

در سه ماه گذشته رژیم صهیونیستی سه بار به خاک سوریه حمله هوایی و موشکی کرده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3829

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.