تهران – ونزوئلا روز دوشنبه تهدید کرد که در صورت تحریم واشنگتن علیه این کشور بر سر انتخابات ریاست جمهوری ، تدابیری اتخاذ می کند که بخش های انرژی و تجارت آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، ˈ الیاس خائو وزیرˈ امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه ای تلویزیونی ...

تهران – ونزوئلا روز دوشنبه تهدید کرد که در صورت تحریم واشنگتن علیه این کشور بر سر انتخابات ریاست جمهوری ، تدابیری اتخاذ می کند که بخش های انرژی و تجارت آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کاراکاس، ˈ الیاس خائو وزیرˈ امور خارجه ونزوئلا در مصاحبه ای تلویزیونی هشدار داد : اگر امریکا به تحریم های اقتصادی یا هرنوع تحریم دیگر توسل جوید ، ما تدابیری لازم در زمینه های تجاری ، انرژی ، اقتصادی و سیاسی اتخاذ خواهیم کرد .

روبرتا جکسون دستیار وزیر خارجه امریکا آخر هفته مصرانه خواستار بازشماری آرا برای بر آورده کردن تقاضای انریکه کاپریلس نامزد شکست خورده جناح مخالف و جلب اعتماد عمومی مردم شده است.

خائو در مصاحبه خود از شهر کیتو در اکوادور با شبکه تله سور یک شبکه تلویزیونی منطقه ای تحت حمایت دولت گفت : ونزوئلا امریکا را مسئول خشونت های پس از انتخابات می داند که هشت کشته بر جا گذاشت.

وی گفت : شما می تواند اطمینان داشته باشید که در مواجهه با هرگونه تحریم ، ما با اقدامات اقتصادی ، سیاسی ، دیپلماتیک برای دفاع از حق مقدس خواست و اراده مردم ونزوئلا به آن پاسخ خواهیم داد.

امریکا روزانه حدود ۹۰۰ هزار بشکه نفت از ونزوئلا وارد می کند.

ونزوئلا روزانه ۳/۲ تا سه میلیون بشکه نفت تولید می کند. و دارای بزرگترین ذخایر نفت خام اثبات شده جهان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3699

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.