سخنگوی کمیسیون تلفیق از موافقت اعضای این کمیسیون با ارز ۲۴۵۰ تومانی در بودجه ۹۲ خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور امروز یکشنبه در نشست خبری گفت:کمیسیون تلفیق در جلسه اخیر خود درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها و واگذاری دارایی‌های ...

سخنگوی کمیسیون تلفیق از موافقت اعضای این کمیسیون با ارز ۲۴۵۰ تومانی در بودجه ۹۲ خبر داد.

خبرگزاری فارس: موافقت با ارز ۲۴۵۰ تومانی و نفت ۹۵ دلاری/ درآمد هدفمندی با حضور نماینده دولت تعیین می‌شود

به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس، جعفر قادری سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۲ کل کشور امروز یکشنبه در نشست خبری گفت:کمیسیون تلفیق در جلسه اخیر خود درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و مالی را مورد بررسی قرار داد.

وی با بیان اینکه بررسی درآمدهای مالیاتی و سایر درآمدها در کمیسیون تلفیق به پایان رسید افزود: روز گذشته هم بحث واگذاری‌های دارایی‌های سرمایه‌ای و همچنین بحث نفت را داشتیم، همچنین موضوع واگذاری طرح‌های تملک دارایی و سرمایه‌ای بررسی و به پایان رسید.

قادری ادامه داد: در خصوص واگذاری دارایی‌های مالی پنج هزار میلیارد تومانی که وجود داشت به اتمام رسید که مربوط به فروش اوراق مشارکت بود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: همچنین در  رابطه با واگذاری طرح‌های تملک دارایی، سرمایه‌ای یک ۵ هزار میلیارد تومان وجود داشت که دولت در احکام آورده بود و در سر جمع حساب نکرده بود که ما هم این را تایید و در سر جمع آوردیم؛ یعنی ۱۰ هزار میلیارد تومان که دولت در حکمش آورده بود ولی عدد آن در سرجمع نیامده بود را به سرجمع اضافه کردیم.

وی افزود: براین اساس در بحث‌ درآمدها می‌توان گفت که واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی کار ما تمام شده و فقط سایر منابع باقی می‌ماند که در این رابطه هم موضوع هدفمندی یارانه‌ها که ۱۵ هزار میلیارد بودجه تزریق می‌کند مانده است و امروز بعد از ظهر اگر آقای فردین بیاید این موضوع را بررسی می‌کنیم، چرا که این موضوع وقت گیر است و باید با حضور آقای فردین انجام شود.

قادری اظهار داشت: اگر ما در مورد موضوع هدفمندی یارانه‌ها بدون حضور نماینده دولت تصمیم گیری کنیم ممکن است بعدا جو سازی در مورد آن صورت بگیرد.

وی گفت: در مورد موضوع نفت هم روز گذشته ۴ ساعت وقت ما در کمیسیون گرفته شد؛‌ حاصل جمع درآمدهای مربوط به نفت ۶۴هزار میلیارد تومان است که مربوط به فروش نفت خام و میعانات گازی می‌شود و همچنین ۲ درصد برای مناطق نفت خیز وگازخیر محروم در نظر گرفته شده که مبلغ آن ۱۸۰۱ میلیارد تومان است و جمع آن حدود ۶۶هزار میلیارد تومان می‌شود.

قادری ادامه داد: در خصوص قیمت هر بشکه نفت نیز در کمیسیون تلفیق مباحثی مطرح شد و نمایندگان نظرشان را در خصوص نفت بشکه ای ۹۵ دلار عنوان کردند و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به قیمت سالهای گذشته نفت بشکه ای ۹۵دلار می‌تواند قیمت قابل قبولی باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: در خصوص قیمت ارز هم مباحث مفصلی داشتیم، بعضی ها اعتقادشان بر این بود که نرخ ارز را ۱۷۰۰ تومان محاسبه کنیم که رای نیاورد؛ همچنین پیشنهاد ۲ هزار و ۲۲۰۰ تومان هم رای نیاورد و در نهایت پیشنهاد دولت یعنی ۲۴۵۰ تومان رای آورد.

وی اضافه کرد: البته این به معنای حذف نظام شناور مدیریت شده نیست و نظام ارزی ما نظام ارزی شناور مدیریت شده است و ما صرفا برای اینکه یک عدد ریالی را به عنوان درآمدهای نفتی در بودجه داشته باشیم مقرر کردیم.

این نماینده مجلس گفت: ما در بودجه هیچ جا اشاره به نرخ ارز نمی‌کنیم و نرخ مرجع نداریم؛ ما مبالغ را به صورت ریالی می‌بندیم.

وی ادامه داد: مرجع تعیین نرخ ارز،شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی و ممکن است که جمع بندی آنها این باشد که در حال حاضر منابع ارزی که در اختیارشان است می‌تواند ۲۴۵۰ تومان را تعریف کند و یک ماه دیگر درآمدهای ارزی اضافه شود و نرخ ارز را پایین بیاورند و این محدودیت قانونی برای انها وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق اظهار داشت:  جمع بندی کمیسیون این بود که عدد دولت به عنوان درآمد حاصل از فروش نفت قرار گیرد، ولی اگر میزان صادرات ما بیشتر باشد، بیشتر و اگر نرخ ارز پایین تر باشد با نرخ موجود ارزهای نفتی به حساب خزانه واریز می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3674

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.