بوشهر- استاندار بوشهر گفت: همایش بین المللی روز ملی خلیج فارس دهم اردیبهشت با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی در ساحل بوشهر برگزار می شود. به گزارش  پیارم به نقل از ایرنا، فریدون حسنوند عصرروز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین روز ملی خلیج فارس افزود: همچنین در این روز موزه تجارت و دریانوردی ونمایشگاه ...

بوشهر- استاندار بوشهر گفت: همایش بین المللی روز ملی خلیج فارس دهم اردیبهشت با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی در ساحل بوشهر برگزار می شود.

به گزارش  پیارم به نقل از ایرنا، فریدون حسنوند عصرروز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری آیین روز ملی خلیج فارس افزود: همچنین در این روز موزه تجارت و دریانوردی ونمایشگاه نقشه های تاریخی خلیج فارس افتتاح و آثار نویسندگان بومی استان بوشهر در زمینه خلیج فارس در ۲۰۰عنوان در نمایشگاهی عرضه خواهد شد.

وی اضافه کرد: برگزاری رژه دریایی با شرکت کشتی ها، شناورهای سنتی و بومی درخلیج فارس از دیگر برنامه های این روز است.

استاندار بوشهر تشکیل زنجیره انسانی دفاع از خلیج فارس در ساحل بوشهر با شرک بیش از ۵۰۰ نفر، گلباران و نورافشانی خلیج فارس و برافراشتن بلند ترین پرچم جمهوری اسلامی ایران در کنار آب های خلیج فارس را از دیگر برنامه های این روز در بوشهر عنوان کرد. در این روز از شهدا و مدافعان خلیج فارس، پژوهشگران، هنرمندان و ایثارگران فعال در حوزه مباحث خلیج فارس تجلیل خواهد شد.

استاندار بوشهر اظهار کرد: افتتاح نمایشگاه دائمی، موزه و پارک موزه خلیج فارس از دیگر برنامه های استان بوشهر در روز ملی خلیج فارس است.

حسنوند، بر پخش تیزر روز ملی خلیج فارس از شبکه های اول و سوم سیمای جمهوری اسلامی ایران و شبکه استانی سیما وبرگزاری نشست علمی با حضور اندیشمندان و نخبگان در مجتمع فرهنگی هنری نهم دی بوشهر تاکید کرد و با بیان این که در این روز به صورت همزمان کنگره شهید صادق گنجی در بوشهر برگزار می شود، افزود: پرده برداری ازتندیس این شهید در میدان شهید گنجی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان و افتتاح بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهید گنجی برازجان از دیگر برنامه های جانبی این کنگره است.

دهم اردیبهشت در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی خلیج فارس نام گذاری شده است.

شهید صادق گنجی رییس خانه فرهنگ ایران در لاهور پاکستان در سال ۱۳۶۹ به دست ایادی استکبار به شهادت رسید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3656

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.