فرماندار شهرستان بستک: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه مستلزم بسیج همگانی است. به گزارش پیارم به نقل ازخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز ، محمد مشتاق زاده در نشست با کتابداران و کتاب یاران شهرستان بستک با بیان نقش برجسته و حساس مطالعه، در تکامل فردی و اجتماعی انسان، این امر را یکی ...

فرماندار شهرستان بستک: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه مستلزم بسیج همگانی است.

alt

به گزارش پیارم به نقل ازخبرنگار پایگاه خبری تحلیلی هرمز ، محمد مشتاق زاده در نشست با کتابداران و کتاب یاران شهرستان بستک با بیان نقش برجسته و حساس مطالعه، در تکامل فردی و اجتماعی انسان، این امر را یکی از ارزشهای مهم فرهنگی در جامعه خواند و اظهار داشت: اگر مردم جامعه اهل مطالعه و کتابخوانی باشند بسیاری از معضلات و ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد: ریشه اصلی مشکلات اجتماعی عدم آگاهی است و مطالعه می تواند انسان را به جایگاه والا و شایسته ای برساند که خداوند در قرآن کریم بارها انسانها را به تفکر و اندیشیدن دعوت کرده است تا راه درست زندگی کردن را پیدا کنند.

فرماندار شهرستان بستک کتاب را بهترین همدم و مونس انسان برشمرد و گفت: آگاهی از این دوست شایسته و مناسب می تواند انسان را از بسیاری از گمراهی ها و کج روی ها نجات دهد و به سمت و سوی اخلاق و رفتار شایسته بکشاند.

مشتاق زاده با اشاره به اینکه بستک به عنوان شهرستانی فرهنگی شناخته می شود، ابراز داشت: باید فرهنگ کتابخوانی را در میان اقشار مختلف مردم گسترش داده و ساعت مطالعه مفید را افزایش دهیم چرا که وجود فرهنگ کتاب و کتابخوانی باعث پیشرفت همه جانبه خواهد شد.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های کتابخانه‌ای و تامین تجهیزات به روز به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات باید در اولویت اهداف و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان قرار گیرد و کتابخانه ها  باید مجهز به اینترنت شوند.

فرماندار شهرستان بستک ابراز داشت: تنوع کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ها یکی از عوامل مؤثر در جذب مخاطب است ضمن اینکه منابع موجود باید پاسخگوی نیاز خوانندگان باشد.

مشتاق زاده در پایان سخنان خود بر لزوم همکاری همه جانبه دستگاهها و ادارات با کتابخانه های عمومی تأکید کرد و افزود: هماهنگی و تعامل هر چه بیشتر دستگاه ها و ادارات فرهنگی شهرستان در راستای تقویت، ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در جامعه ضروری است.


برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3622

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.