پیارم – در ادامه همکاری های راهبردی آلمان و رژیم صهیونیستی، برلین در پوشش تقویت توان نظامی خود خرید پهپاد های جنگی از این رژیم را در دستور کار قرار داده است. به گزارش  پیارم به نقل ازایرنا، هفته نامه آلمانی فوکوس با انتشار مطلبی در این رابطه، نوشت: ارتش فدرال به پهپادهای جنگی نیاز ...

پیارم – در ادامه همکاری های راهبردی آلمان و رژیم صهیونیستی، برلین در پوشش تقویت توان نظامی خود خرید پهپاد های جنگی از این رژیم را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش  پیارم به نقل ازایرنا، هفته نامه آلمانی فوکوس با انتشار مطلبی در این رابطه، نوشت: ارتش فدرال به پهپادهای جنگی نیاز داردو از آنجا که تولید هواپیماهای بی سرنشین در آلمان به درازا می کشد، قرار است این سلاح مدرن از اسراییل سفارش داده شود.

براساس این گزارش،نظامیان برجسته آلمانی به همین منظور با سفر به فلسطین اشغالی، چندی پیش این پهپاد ها را در محل مورد بازدید قرار داده اند.

کریستیان اشمیت معاون پارلمانی وزارت دفاع آلمان، در این رابطه گفت: نمایندگان این وزارتخانه در نوامبر ۲۰۱۲ و در فوریه ۲۰۱۳ طی سفر به اسراییل با شرکت ˈهرونˈ تولید کننده این نوع هواپیماها و با مقامات وزارت دفاع اسراییل در مورد مسلح ساختن پهپاد وارد مذاکره شده اند.

براساس این گزارش،پهپادهای هرون در زمان حاضر نیز در افغانستان به صورت استیجاری از سوی ارتش فدرال مورد استفاده واقع می شوند، اما قراردادی که ارتش آلمان در مورد اجاره این هواپیماها با رژیم صهیونیستی منعقد کرده در اکتبر ۲۰۱۴ منقضی می شود.

آلمان و فرانسه به صورت مشترک تولید یک نوع هواپیمای بدون سرنشین را دردستور کار دارند اما از آنجا که تولید این پهپاد حداقل تا سال ۲۰۲۰ به طول می انجامد،ارتش فدرال قصد یافتن یک راه حل موقت را دارد و به همین خاطر به فکر خرید پهپادهای ساخت فلسطین اشغالی است.

در این گزارش با اشاره به اینکه در برنامه آلمان برای خرید پهپاد، به جز ˈهرونˈ درباره مدل های امریکایی ˈپرداتورˈ و ˈریپرˈ هم مطالعاتی به عمل آمده است، یادآوری شده که توماس دماتزیر وزیر دفاع آلمان نیز بر نیاز ارتش به تدارک پهپاد تاکید کرده است، بدون آن که در این زمینه اولویتی قائل شده باشد.

این وزارتخانه قصد دارد تا هفته های آتی نظر قطعی خود را در این زمینه را اعلام کند. البته تصویب این خرید که باید توسط پارلمان انجام شود تا بعد از انتخابات در ماه سپتامبر به طول خواهد کشید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3592

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.