اسلام آباد – مقامات محلی در مناطق قبایلی پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند: حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غربی پاکستان چهار کشته برجای گذاشت. به گزارش پیارم به نقل از منابع خبری محلی، مقامات محلی افزودند: پهپادهای آمریکایی با شلیک چندین فروند موشک به یک منزل مسکونی ...

اسلام آباد – مقامات محلی در مناطق قبایلی پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند: حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا در منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی در شمال غربی پاکستان چهار کشته برجای گذاشت.

به گزارش پیارم به نقل از منابع خبری محلی، مقامات محلی افزودند: پهپادهای آمریکایی با شلیک چندین فروند موشک به یک منزل مسکونی و یک خودرو در روستای ˈمنظر خیلˈ بخش داتا خیل در نزدیکی میرانشا مرکز منطقه وزیرستان شمالی باعث کشته شدن چهارنفر شدند.

به نقل از شاهدان عینی، منزل مسکونی و خودروی هدف قرار گرفته شده بکلی نابود شد ولی از مشخصات قربانیان این حادثه هنوز خبری منتشر نشده است .

برخی شبکه های خبری محلی از کشته شدن شبه نظامیان وابسته به گروه طالبان در این حمله خبر دادند.

به نقل از رسانه های محلی، این حملات در سال ۲۰۱۳ نیز تداوم یافته و پیش از این در ماه ژانویه ( دی ) شش حمله , ماه فوریه ( بهمن ) و اسفند دو حمله از سوی پهپادهای آمریکایی صورت گرفته است.

در این حملات که به دو منطقه وزیرستان شمالی و جنوبی انجام گرفته بیش از ۵۵ نفر از شهروندان پاکستانی کشته شده اند.

آمریکاییها این حملات را به بهانه مبارزه با تروریست های مستقر در مناطق قبایلی پاکستان ادامه می دهند اما مقامات دولتی و احزاب سیاسی و مذهبی در پاکستان معتقدند که این حملات غیرقانونی و ناقض حاکمیت ملی پاکستان بوده و تنها به کشته شدن مردم بی دفاع می انجامد و نتیجه ای در مبارزه با تروریسم ادعایی آنها در منطقه ندارد.

این حملات از سال ۲۰۰۴ از سوی سازمان سیا آمریکا در پاکستان آغاز شده و تاکنون در حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر قربانی گرفته است .

آمارها نشانگر آن است که در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما این حملات افزایش یافته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3573

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.