تهران- پایگاه خبریˈ البدیل ˈ مصر در گزارشی اعلام کرد ، تاسیسات هسته ای ˈدیمونا ˈ متعلق به رژیم صهیونیستی بدلیل فرسوده بودن تجهیزات آن ، بزرگترین خطر برای منطقه محسوب می شود. البدیل روز یکشنبه بنقل از ˈ اوزی ابین ˈ عضو سابق سازمان انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی گزارش داد که بیش از ...

تهران- پایگاه خبریˈ البدیل ˈ مصر در گزارشی اعلام کرد ، تاسیسات هسته ای ˈدیمونا ˈ متعلق به رژیم صهیونیستی بدلیل فرسوده بودن تجهیزات آن ، بزرگترین خطر برای منطقه محسوب می شود.

البدیل روز یکشنبه بنقل از ˈ اوزی ابین ˈ عضو سابق سازمان انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی گزارش داد که بیش از پنجاه سال از عمر تاسیسات هسته ای دیمونا می گذرد ومسئولان اسراییلی خطرات زیست محیطی ونابودی منطقه را برای افکار عمومی گزارش نمی کنند .

تاسیسات هسته ای دیمونا در منطقه صحرای نقب در نزدیکی مرزهای اردن ومصر قرار دارد.

این عضو سابق انرژی هسته ای رژیم صهیونیستی تاکید کرد که در صورت ادامه فعالیت دیمونا بزودی شاهد فاجعه انسانی جبران ناپذیری خواهیم بود ومسئولیت ان نیز برعهده مسئولان اسراییلی خواهد بود .

وی افزود: با توجه به افزایش تولیدات این تاسیسات از ۲۴ مگاوات به ۷۵ مگاوات احتمال بروز انفجار زود رس در آن بشدت وجود دارد.

وی افزود: نیروگاه هسته‌ای دیمونا ویژه تحقیقات هسته‌ای است از این‌رو خطر نشت مواد رادیو اکتیو از آن کمتر از خطر نشت رادیو اکتیو تاسیسات فوکوشیما ژاپن نیست، لذا باید در جهت دفاع از جان مردم منطقه و محیط ‌زیست اقدام جدی از سوی محافل بین المللی صورت گیرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت فرانسه در سال ۱۹۵۷براساس تلاش‌های شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی به‌طور محرمانه اقدام به ساخت این تاسیسات کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3571

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.