کارتزر: گزینه نظامی و ادامه روند گفتگوها به این صورت ثمره ای نخواهد داشت. تنها اتحاد بین کشورهای عربی و اسرائیل می تواند ایران را به زانو درآورد. پیارم به نقل از جام بین الملل: سایت روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” (jpost) در گفتگو با “دنیل کارتزر” سفیر پیشین ایالات متحده در سرزمین های اشغالی به ...
کارتزر: گزینه نظامی و ادامه روند گفتگوها به این صورت ثمره ای نخواهد داشت. تنها اتحاد بین کشورهای عربی و اسرائیل می تواند ایران را به زانو درآورد.

پیارم به نقل از جام بین الملل: سایت روزنامه صهیونیستی “جروزالم پست” (jpost) در گفتگو با “دنیل کارتزر” سفیر پیشین ایالات متحده در سرزمین های اشغالی به مسئله تهدید ایران و چگونگی تعامل با آن پرداخت.

کارتزر در این مصاحبه گفت: برقراری صلح بین فلسطینیان و اعراب با اسرائیل می تواند منجر به ایجاد یک اتحاد قدرتمند علیه تهدید هسته ای ایران شود.

این روزنامه در ادامه نوشت:  کارتزر معتقد است بروز بهار عربی (بیداری اسلامی ) که موجب بدتر شدن شرایط آمریکا در مسیر قرار دادن رهبران کشورهای عربی در برابر ایران شده بود با انجام تلاش هایی در زمینه  برقراری ارتباط صلح بین اعراب و اسرائیل یقینا می تواند موقعیت آمریکا را در منطقه بهبود بخشد.

وی همچنین گفته است: در صورتی که آمریکا توانایی خود را برای برقراری یک اتحاد منطقه ای در شرایط کنونی که بسیار هم ضروری به نظر می رسد به کار گیرد می تواند با این توافقنامه که بین اعراب و اسرائیل به وجود می آید، ایران را سر میز مذاکره نشاند و ناچار به قبول معامله در خصوص موضوع هسته ای اش کند.

کارتزر با اشاره به این مطلب که کشورهای عربی در حال حاضر ضعیف هستند گفت: رهبران کشورهای چهارراه عربی (اشاره به کشورهای عربی موجود در منطقه دارد) می توانند با اتفاق نظر و هماهنگی که بینشان ایجاد می شود،  آمریکا را به سیاست های خود در منطقه نزدیک کند.

 

وی همچنین گفت: یکی از ثمرات اتحاد بین اعراب و اسرائیل ایجاد فضایی گسترده در تبعیت کشورهای عربی از سیاست های آمریکا برای برون رفت از بحران فعلی ایران خواهد بود.

سفیر سابق آمریکا مدعی شد: سفر اخیر اوباما به سرزمین های اشغالی  صرف یک سفر برای ابلاغ کمک های بیشتر به اسرائیل و تحکیم روابط نبوده است بلکه برای ارسال این پیام  به رهبران اسرائیل در راستای شروع چنین طرحی است.

جرزالم پست افزود: وی معتقد است انجام این مهم برای امنیت اسرائیل بسیار با ارزش خواهد بود و سفر جان کری نیز بخش مهمی از این پازل را تکمیل می کند و در حقیقت این پیام را به رهبران کشورهای عربی و مقامات اسرائیل می رساند که خود را برای اتخاذ چنین تصمیم مهمی آماده کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3558

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.