تهران – الوفاق گروه مخالف اصلی شیعه بحرین هشدار داده است در صورت منجر نشدن گفت و گوهای ملی به انجام اصلاحات واقعی و به طور مشخص روی کارآمدن یک حکومت مشروطه در این کشور اعتراضات تازه سراسر این پادشاهی را فرا خواهد گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی ، براساس بیانیه ای که ...

تهران – الوفاق گروه مخالف اصلی شیعه بحرین هشدار داده است در صورت منجر نشدن گفت و گوهای ملی به انجام اصلاحات واقعی و به طور مشخص روی کارآمدن یک حکومت مشروطه در این کشور اعتراضات تازه سراسر این پادشاهی را فرا خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از دوبی ، براساس بیانیه ای که روز جمعه این خبرگزاری دریافت کرد ، شیخ علی سلمان رهبر الوفاق اواخر روز پنجشنبه در یک نشست کنگره حزب در روستایی در نزدیکی منامه گفته است : انقلاب آرام برای اصلاحات گزینه ما است.

سلمان در این بیانیه گفته است : مبارزه مردم تا زمان تحقق خواستهایشان ادامه خواهد یافت و چالشها و موانع پیش رو یا بهایی که باید پرداخت شود، چندان مهم نیست.

الوقاق ماه گذشته با هدف حل بن بست سیاسی موجود در این کشور پادشاهی که اکثریت جمعیت ان شیعه است، وارد گفت و گوی ملی با دولت شد ولی این گفت و گو به دلیل عدم توافق دو طرف به مانع برخورد.

بحرین حدود دو سال شاهد قیام مردم این کشور در ارتباط با درخواست جناح مخالف مبنی بر روی کار آمدن یک حکومت مشروطه سلطنتی واقعی در این کشور بود و به گزارش گروه های بین المللی طرفدار حقوق بشر ،این نا آرامی ها دست کم ۸۰ کشته بر جا گذاشته است .

سلمان از نشست ها و گفت وگوهایی که تاکنون برگزار شد،به عنوان صرفا نشست های تدارکاتی برای انجام مذاکرات واقعی با دولت یاد کرد.

وی تاکید کرد که این مذاکرات وقتی شروع خواهد شد که درخواست های ما از جمله روی کار آمدن یک دولت منتخب تحقق یابد. ˈ

سلمان افزود : ما خواهان انتقال از یک نظام سیاسی قبیله ای که در آن یک خاندان تقریبا نیمی از پست های وزارت را در اختیار دارد،به نظامی هستیم که در آن مردم با انجام انتخابات آزاد منبع قدرت باشند.

جناح مخالف بحرین مکررا از رژیم آل خلیفه به دلیل ˈ به انحصار در آوردن تمام اختیارات ˈ به باد انتقاد گرفته است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3413

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.