دقایقی پیش سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان برای افتتاح سد و نیروگاه بختیاری به اتمام رسید و وی این استان را به مقصد تهران ترک کرد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رئیس جمهور صبح امروز برای افتتاح سد و نیروگاه بختیاری به استان لرستان سفر کرده بود. کار مطالعه این ...

دقایقی پیش سفر رئیس‌جمهور به استان لرستان برای افتتاح سد و نیروگاه بختیاری به اتمام رسید و وی این استان را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور لرستان را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، رئیس جمهور صبح امروز برای افتتاح سد و نیروگاه بختیاری به استان لرستان سفر کرده بود.

کار مطالعه این سد از سال ۱۳۷۱ آغاز شده و تا سال ۱۳۸۸ زیر نظر مشاوران و کارشناسان مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفته است، ضمن آن که تاکنون ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت احداث پروژه‌‌های زیرساختی شامل راه دسترسی اصلی،‌ راه‌‌های دسترسی داخلی، سامانه انحراف و مطالعه این طرح هزینه شده است.

 

سد بختیاری به عنوان بلندترین سد بتنی دو قوسی جهان در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی خرم‌آباد و در میان ارتفاعات سر به فلک کشیده زاگرس در مجاورت ایستگاه تنگ پنج راه آهن سراسری(هشتمین ایستگاه حدفاصل درود – اندیمشک) ساخته می‌شود.

نیروگاه سد بختیاری از نوع زیر زمینی و با شش واحد توربین به قدرت ۲۵۰ مگاوات ساخته می‌شود و ظرفیت تولید این نیروگاه یک هزار و ۵۰۰ مگاوات و با ظرفیت تولید سالیانه سه هزار گیگاوات ساعت است.

گفتنی است قرار است در فاز دوم این نیروگاه سالانه ۱۰۰۰ مگاوات به تولید برق کشور افزوده شود.

رئیس جمهور در مراسم افتتاح سد و نیروگاه بختیاری گفت:  یادمان نمی‌رود در سدهای کوچک در گذشته باید تصمیم و نظر دیگران را مهم می‌شمردیم، اما امروز ما به خودباوری رسیده‌ایم، سد بختیاری ۵٫۲ میلیارد متر مکعب آب را قرار است مدیریت کند، در بین کشورهای دنیا این سد یک سد بی‌نظیر است که توسط متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3393

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.