پیارم: مدیر کاروان‎های تبلیغی اعزامی از قم گفت: مشغلات زندگی، توجه به مادیات و تجمل‎گرایی سبب شده تا سنت حسنه صله رحم در جامعه کمرنگ شود. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام مهدی دیلمی عصر امروز در حاشیه جلسه توجیهی مبلغان در خیمه‎های معرفت و طرح آرامش بهاری در گفت‎وگو ...

پیارم: مدیر کاروان‎های تبلیغی اعزامی از قم گفت: مشغلات زندگی، توجه به مادیات و تجمل‎گرایی سبب شده تا سنت حسنه صله رحم در جامعه کمرنگ شود.

خبرگزاری فارس: تجمل‎گرایی سبب شده صله رحم در جامعه کمرنگ شود

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام مهدی دیلمی عصر امروز در حاشیه جلسه توجیهی مبلغان در خیمه‎های معرفت و طرح آرامش بهاری در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: صله رحم از منظر بزرگان دین برکات فراونی دارد که افزایش روزی و طول عمر از جمله این آثار در زندگی است.

وی با بیان اینکه دید و بازدید در سنت ایرانیان عملی شایسته و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: این آداب نباید فقط به ایام نوروز اختصاص پیدا کرده بلکه همواره باید به این ارزش و واجب الهی پرداخته شود.

به آثار صله رحم در رسانه‎ها پرداخته شود/ جامعه اسلامی با معضل بی‎حجابی مواجه است

مدیر کاروان‎های تبلیغی اعزامی از قم با تاکید بر اینکه قطع رحم مورد نکوهش اسلام است، متذکر شد: این تصور که صله رحم برای افراد متمکن بوده و کسانی که در تنگنای مالی قرار دارند الزامی وجود ندارد کاملا اشتباه است چراکه مهمترین هدف صله رحم ارتباط پیوند عاطفی است.

دیلمی در خصوص تقویت صله رحم بیان داشت: اگر آثار صله رحم به صورت پلاکاردهایی در رسانه‎های ملی و مکتوب پرداخته شود مسلما در رغبت مردم به این عمل شایسته اثرگذار خواهد بود که در خیمه‎های معرفت، روحانیون نیز به ترویج صله رحم و اهمیت آن به مردم خواهند پرداخت.

وی بروز معضل بدحجابی در جامعه اسلامی را نتیجه رسوخ فرهنگ غربی در بین خانواده‎ها از طریق ماهواره دانست و اظهار داشت: جامعه اسلامی با معضل بی‎حجابی مواجه است و کسانی که لطافت حجاب و آراستگی آن را در وجود خویش احساس نکرده و طعم شیرین حجاب را نچشیده‎اند اسیر هوای نفس خود شدند.

انسان باحجاب همواره در امنیت و آرامش است/ مسئولان نقش‎آفرینی نکردند

مدیر کاروان‎های تبلیغی اعزامی از قم؛ نقش خانواده‎ها و متولیان فرهنگی را در این زمینه مهم خواند و ابراز داشت: خانواده‎ها اصلی‎ترین نقش را در بروز شخصیت فرزندان دارند البته نقش مسئولان نیز در جامعه تاثیرگذار است لذا برای ریشه‎کن کردن این ناهنجاری همه باید به یکدیگر کمک کنیم.

دیلمی با بیان اینکه انسان باحجاب همواره در امنیت و آرامش است، ابراز داشت: نظارت و بازرسی در خانواده‎ها کمرنگ بوده و مسئولان نیز نتوانستند در جامعه اسلامی نقش آفرینی کنند.

وی در پایان خواستار انعکاس برنامه‎های طرح آرامش بهاری و خیمه‎های معرفت از شبکه سیمای استانی شد و گفت: پرداختن به این مسائل در ترویج فرهنگ اسلامی، عفاف و حجاب و … بسیار مهم است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3333

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.