پیارم: رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه در نشست مدیران حوزه اشتغال و تولید با اشاره به جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه بشار گفت: در این تصمیم به هیچ عنوان کارشناسی عمل نشده است. به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران حوزه اشتغال و تولید با استاندار کهگیلویه ...

پیارم: رئیس اتاق بازرگانی کهگیلویه در نشست مدیران حوزه اشتغال و تولید با اشاره به جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه بشار گفت: در این تصمیم به هیچ عنوان کارشناسی عمل نشده است.

خبرگزاری فارس: جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه کارشناسی نبود

به گزارش  پیارم به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، جبار کیانی شامگاه چهارشنبه در نشست مدیران حوزه اشتغال و تولید با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، با انتقاد از تصمیم استاندار در مورد نحوه تعطیلی یک‌باره کارخانه‌های شن و ماسه در ساحل رودخانه بشار اظهار داشت: اصل تصمیم استاندار، اقدامی منطقی بوده ولی متأسفانه در شیوه اجرای این تصمیم ایراداتی وجود دارد.

به گزارش فارس در این نشست که از معدود دفعاتی بود که مسئولی با این صراحت به مخالفت با یک موضوع می‌پرداخت.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در موضوع جابجایی کارخانه های شن و ماسه به هیچ عنوان کارشناسی عمل نشده، افزود: در اینکه این کارخانه‌ها از ساحل رودخانه بشار باید جمع می‌شدند شکی نیست ولی این کار باید حساب ‌شده و در یک بازه زمانی هدفمند انجام می‌شد.

کیانی ادامه داد: اکنون که از سوی سازمان نظام مهندسی نیز، استفاده از مصالح ساختمانی کوهی تکلیف شده است  که مصالح ماسه و شن رودخانه‌ای، استانداردهای لازم را به لحاظ فنی ندارند، ولی حرف بخش خصوصی این است که چنین کاری نباید عجولانه انجام می‌شد.

* برای دغدغه‌های استاندار احترام قائل هستم ولی رسالتم دفاع از حقوق تولیدکننده‌ها است

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد، خود را نماینده طیف تولیدکننده‌ها و فعالان اقتصادی در این استان خواند و گفت:‌ من برای آقای استاندار و دغدغه‌هایش احترام قائل هستم ولی احساس می‌کنم اگر برخی مسائل باید شفاف بیان شوند و بدون شک به حل مشکلات و باز شدن گره‌ها کمک می‌کنند.

این فعال بخش خصوصی وظیفه و رسالت خود را دفاع از حقوق زحمت‌کشان عرصه اقتصاد و تولید خواند و ادامه داد: امروز ما در جنگ اقتصادی هستیم و باید افسران جنگ اقتصادی را بیش از گذشته یاری دهیم.

کیانی با این توضیح تأکید کرد: قیمت‌های اعلام شده شن و ماسه کارشناسی، منطقی و واقعی نیست و آقایان تصمیم‌گیر باید بدانند که هزینه‌های کارخانه‌‌ای که، در یک قدمی جاده اصلی هست با کارخانه‌ای که در دلی‌جک کار می‌کند، یکی نیست و این تفاوت‌ها باید لحاظ شود تا عرصه رقابت و فرصت‌های برابر وجود داشته باشد.

 

 

* تولید شن و ماسه متأثر از قیمت دلار است/ قیمت‌های مصوب، واقعی و منطقی نیستند

وی تأکید کرد: پروسه جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه باید در یک بازه زمانی دوره‌ای انجام می‌شد تا مشکل تنظیم بازار و کمبودها هم مطرح نمی‌شد و در یک فضاجای علمی و همدلی، شاهد ثبات بازار شن و ماسه و رضایت تولیدکننده و مصرف‌کننده بودیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه حرف آقای صابری درست و منطقی است، و قطعا” اکوتوریسم رودخانه بشار از تولید شن و ماسه مهم‌تر است، ولی اینکه گفته می‌شود مگر چه چیزی گران شده است که قیمت شن و ماسه را باید افزایش دهیم درست نیست، زیرا اکنون تنها در یک مورد قیمت چرخ‌زنجیر یک بولدوزری که باید در این کارخانه‌ها کار کند، در ظرف کمتر از دو سال از ۱۹ میلیون تومان به بیش از ۳۵ میلیون تومان رسیده است، حالا چگونه تولیدکننده شن و ماسه بتواند قیمت‌هایش را ثابت نگه دارد.

کیانی ابراز داشت: لازم است تا اطلاعات فنی از زبان کارشناسان به استاندار منتقل شود تا خروجی تصمیمات و جلسات در کنار دغدغه‌های بجای مقام ارشد این استان مؤثرتر و ملموس‌تر شود.

* جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه ناگهانی نبود

به گزارش فارس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با تأیید کلیات حرف‌های رئیس اتاق بازرگانی این استان بیان کرد: بسیاری از حرف‌هایی که زده شد درست است ولی سؤال من از مدیران این است که این کارها را چه کسی باید انجام دهد؛ بدون شک، شما مدیران باید انجام دهید.

وی افزود: جابجایی کارخانه‌های شن و ماسه ناگهانی و فوری نبود و بیش از ۶ ماه به آن‌ها وقت داده شد، ولی این واحدها در این مدت، ریالی از بدهی خود به دولت را پرداخت نکردند و به مفاد صورت‌جلسه و تعهدات تأیید شده نیز عمل نکردند.

صابری گفت: متولیان گران کردن اجناس، ادعا می‌کنند که ۲۰ سال است قیمت شن و ماسه تغییر نکرده ولی این یک دروغ بزرگ است، و سؤال من این است که چه چیزی گران شده است که، شن و ماسه را گران می‌فروشند؟ مگر شن و ماسه هم با دلار تولید می‌شود؟

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: راهی که در رودخانه بشار شروع شده برگشت‌ناپذیر است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3259

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.