نیویورک – در تازه ترین گزارش حقوق بشر سازمان ملل که روز دوشنبه منتشر شد گروه های مسلح مخالف دولت مرکزی سوریه به نقض جدی حقوق بشر و جنایت جنگی از جمله آدم ربایی، شکنجه، اعدام دسته جمعی، کشتار طایفه ای، هدف قرار دادن کادر پزشکی و بیمارستان ها و سو استفاده از کودکان متهم ...

نیویورک – در تازه ترین گزارش حقوق بشر سازمان ملل که روز دوشنبه منتشر شد گروه های مسلح مخالف دولت مرکزی سوریه به نقض جدی حقوق بشر و جنایت جنگی از جمله آدم ربایی، شکنجه، اعدام دسته جمعی، کشتار طایفه ای، هدف قرار دادن کادر پزشکی و بیمارستان ها و سو استفاده از کودکان متهم شده اند.

به گزارش پیارم به نقل از ایرنا در این گزارش مفصل صد صفحه ای که توسط کمیسیون مستقل تحقیق سازمان ملل درباره سوریه منتشر شده باندهای مسلح محلی و منطقه ای مخالفان موسوم به ˈکمیته های مردمیˈ به دلیل دست داشتن در اعدام دسته جمعی مردم بر اساس مذهب و گرایش سیاسی آن ها مورد انتقاد قرار گرفته اند.

این گزارش به نفوذ عناصر جنایتکار در ˈکمیته های مردمیˈ اشاره کرده و این کمیته ها را متهم به نقض قوانین بین المللی و جنایت جنگی می کند.

گزارش حقوق بشر سازمان ملل که زیر نظر ˈپالو پینریوˈ رییس کمیته تحقیقات حقوق بشر سوریه آماده و منتشر شده است، به موارد مختلف بمب گذاری انتحاری و حملات درون مناطق پرجمعیت شهری و روستایی اشاره کرده و نیروهای مسلح مخالف را به نقض حقوق بشر و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان متهم کرده است.

گزارش حقوق بشر سازمان ملل می افزاید: گروه های مسلح ضد دولتی از کودکان زیر ۱۵ سال به عنوان سرباز و جنگجو سو استفاده می کند.

در این گزارش همچنین از گروگانگیری صلح بانان سازمان ملل توسط نیروهای مسلح مخالفان انتقاد شده و آن را نشانه ای از رفتار جنون آمیز و خشونت فزاینده در جنگ داخلی سوریه دانسته است.

این گزارش همچنین بشدت از نقض حقوق بشر توسط نیروهای ارتش سوریه انتقاد کرده و سربازان ارتش را به ارتکاب جنایت جنگی متهم می کند.

این گزارش می افزاید: در حالیکه درگیری ها در سوریه به بن بست رسیده است، دو طرف دست به اعمال خشونت بار بیشتری می زنند.

سازمان ملل تاکنون بارها خواستار توقف ارسال سلاح به سوریه و جلوگیری از نظامی ساختن بحران در آن کشور شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3227

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.