گزارشگر سی ان ان: «ما فریب خوردیم. نبود سلاح کشتار جمعی در عراق یکی از واضح ترین و آشکار ترین شکست های سازمان های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا می باشد.» پیارم به نقل از جام بین الملل، شبکه آمریکایی “سی ان ان” گفت: «بیستم ماه مارس دهمین سالگرد حمله آمریکا به عراق است. در زمان ...

گزارشگر سی ان ان: «ما فریب خوردیم. نبود سلاح کشتار جمعی در عراق یکی از واضح ترین و آشکار ترین شکست های سازمان های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا می باشد.»

پیارم به نقل از جام بین الملل، شبکه آمریکایی “سی ان ان” گفت: «بیستم ماه مارس دهمین سالگرد حمله آمریکا به عراق است. در زمان آغاز این جنگ، بوش رئیس جمهور وقت گفت این حمله به خاطر پاک کردن این کشور از سلاح های کشتار جمعی ضروری است اما گزارشگر ما در عراق می گوید این سلاح های کشتار جمعی هرگز در عراق وجود نداشت.»

نیک رابینسون، گزارشگر ویژه سی ان ان از عراق در گزارش مستند خود گفت: «قبل از حمله به عراق صدای طبل جنگ با این موضوع که “صدام حسین” سلاح های کشتار جمعی دارد آغاز شد اما باید گفت هیچ سلاح بیولوژیکی در عراق یافت نشد و ۴ ماه قبل از شروع حمله آمریکا به عراق متخصصان سلاح سازمان ملل به عراق آمدند. آنها در حالی به دنبال نشانه هایی از سلاح کشتار جمعی بودند که مقامات عراق این امر را رد کرده و تمامی ادعاها را ساختگی خواندند و به این حرکت سازمان ملل ریشخند زدند. در نهایت نه بازرسان سازمان و نه ما گزارشگران به پاسخ واضحی دست پیدا نکردیم.»

نیک رابینسون افزود: «من هنوز متعجبم و از خودم بارها این سوال را می کنم که چه طور ما فریب خوردیم. عواملی مانند شکست سازمان های اطلاعاتی در این امر مقصر بوده اند. از طرفی صدام حسین با آنکه می دانست سلاح کشتار جمعی در کار نیست اما جلوی قدرت های بزرگ ایستاد و همه چیز را هم از دست داد. ما بعد از جنگ به سایت هایی رفتیم که مورد بازرسی بازرسان سازمان ملل قرار گرفت ولی در آنجا هیچ نشانه ای از سلاح های کشتار جمعی نبود. به هر حال این امر نشان می دهد که نبود سلاح کشتار جمعی در عراق یکی از واضح ترین و آشکار ترین شکست های سازمان های اطلاعاتی در تاریخ آمریکا می باشد. من هنوز هم که به عراق می روم، متاسف می شوم که چطور این امر اتفاق افتاده است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=3187

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.