قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: نمایندگی این وزارتخانه در هرمزگان می‌تواند با کوتاه‌سازی زمان صدور روادید و تسهیل در امور مربوطه نقش مهمی را در افزایش حضور جهانگردان در این استان داشته باشد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس بهروز کمال‌وندی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار رسمی دفتر ...

قائم مقام وزیر امور خارجه گفت: نمایندگی این وزارتخانه در هرمزگان می‌تواند با کوتاه‌سازی زمان صدور روادید و تسهیل در امور مربوطه نقش مهمی را در افزایش حضور جهانگردان در این استان داشته باشد.

خبرگزاری فارس: نقش نمایندگی وزارت امور خارجه در توسعه گردشگری هرمزگان

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس بهروز کمال‌وندی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار رسمی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان با بیان اینکه پروسه راه‌اندازی دفاتر استانی وزارت امور خارجه در کشور دیر آغاز شده است، اظهار داشت: دفاتر استانی به ویژه در استان‌هایی همانند هرمزگان می‌تواند به توسعه اقتصادی و روابط خارجی کمک شایانی بکند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های جاری وزارت امور خارجه در سه بخش کمک به تامین امنیت، توسعه اقتصادی و کمک به ترویج فرهنگ کشور تقسیم می‌شود، افزود: از مسئولان و مدیران در هرمزگان تقاضا می‌کنیم که نهایت مساعدت و همکاری را با این دفتر داشته باشند.

قائم مقام وزیر و معاون اداری مالی وزیر امور خارجه در ادامه اظهار امیدواری کرد دفتر نمایندگی وزارت خارجه در هرمزگان نقطه‌ای برای تقویت ظرفیت‌های هرمزگان قرار گیرد.

کمال‌وندی یادآور شد: طرف‌های مذاکره برای استان هرمزگان صرفا نباید از کشورهای همسایه و همجوار باشد بلکه می‌توان با شناسایی و رصد نقاط و کشورهای همجوار در اقصی نقاط جهان نیز رایزنی دیپلماتیک در بین این استان و نقاط مدنظر ایجاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: تاکنون ۱۷ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور راه‌اندازی شده است.

این مسئول افزود: هر چند که معتقدیم این امر دیر آغاز شده است اما می‌توان با تمرکز بر روی امور عقب‌افتادگی‌ها را در این حوزه جبران کرد.

وی بیان کرد: خدمات در حوزه کنسولی برای تجار، دانشجویان و سایر اقشار و همچنین کمک به توسعه جهانگردی با توجه به تسهیل در صدور روادید می‌تواند از جمله اثرات محسوس استقرار دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان باشد.

علی علامه‌زاده مشاور عالی استاندار هرمزگان نیز در ادامه با بیان اینکه وجود و نیاز به دفتر وزارت امور خارجه در هرمزگان با توجه به ارتباطات و حجم تردد مردم هرمزگان به کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان یکی از دغدغه‌ها همواره مطرح بوده است، راه‌اندازی این دفتر که با حمایت‌های مطلوب استاندار و پشتیبانی معاونان وی میسر شد می‌تواند کمک شایانی به مردم استان بکند.

وی همچنین در ادامه از معاون امور خارجه خواست که در راستای تمدید ماموریت مسئول کنونی نمایندگی وزارت امور خارجه در هرمزگان مساعدت لازم را داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2976

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.