سفیر چین در تهران با بیان اینکه کشورش به توسعه روابط بین استان‌های ایران و چین به عنوان یک ظرفیت جدید در حوزه ارتباطات اقتصادی و سیاسی نگاه می‌کند، گفت: برای سفر آتی استاندار هرمزگان و هیئت همراه به چین اهمیت زیادی قائلیم. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، یوهون یانگ در ...

سفیر چین در تهران با بیان اینکه کشورش به توسعه روابط بین استان‌های ایران و چین به عنوان یک ظرفیت جدید در حوزه ارتباطات اقتصادی و سیاسی نگاه می‌کند، گفت: برای سفر آتی استاندار هرمزگان و هیئت همراه به چین اهمیت زیادی قائلیم.

خبرگزاری فارس: توسعه روابط استان‌های چین و ایران

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، یوهون یانگ در ادامه سفر دو روزه خود به بندرعباس در دیدار با استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه طی سال‌های گذشته نیز به بندرعباس سفر داشته است، اظهار داشت: وضعیت الان این شهر به هیچ وجه با سال‌های قبل آن قابل قیاس نیست و این امر نشان از تلاش و مدیریت خوب مسئولان نظام دارد.

وی با بیان اینکه پیشرفت بندرعباس در حوزه‌های معماری و منظر شهری شگفت‌انگیز است، افزود: مردم این شهر نیز زندگی شادی دارند.

سفیر چین در تهران با بیان اینکه طی حضورش در هرمزگان از منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، بندر شهید رجایی و کشتی‌سازی بازدید کرده است، ادامه داد: بندر شهید رجایی در نوع خود در منطقه کم‌نظیر است به نحوی که حتی در چین نیز نمونه چنین بندری کمتر دیده می‌شود.

وی افزود: بعضی از تجهیزات در این بندر چینی هستند که این نشان از تعامل دو کشور دارد.

یانگ با بیان اینکه هرمزگان موقعیت ویژه‌ای در منطقه خلیج فارس دارد، بیان داشت: این استان در مبدا کریدور شمال و جنوب نیز قرار گرفته است که این امر نیز به منزله یک موقعیت خدادادی است.

وی اضافه کرد: زیرساخت‌ها در این استان برای توسعه فراهم شده است و می‌توان با استفاده از نیروی انسانی باهوش و بااستعداد موجود به قابلیت‌های بیشتری دست یافت.

به گفته یانگ ظرفیت‌های توسعه در هرمزگان بی‌نظیر است و این نوید از آینده‌ای روشن می‌دهد.

وی با بیان اینکه فعالان بخش خصوصی در ایران تمایل دارند با تجار چینی همکاری بیشتری داشته باشند، بیان داشت: این امر برای توسعه روابط یک عنصر مهم و تعیین کننده است.

یانگ با بیان اینکه سابقه همکاری هرمزگان با چین طولانی است، افزود: بنده نیز باید به عنوان سفیر در تبدیل هرمزگان به عنوان پل رابطه بین چین و ایران تلاش کنم.

سفیر کشور چین در تهران گفت: هر چند که در حال حاضر کشور ارتباطات اقتصادی و سیاسی دارد اما ما به این حد از رابطه قانع و راضی نیستیم و معتقدیم که در کنار پایتخت‌ها، استان‌ها نیز در دو کشور باید باهم ارتباطات بیشتری داشته باشند.

یانگ بیان داشت: باید از افزایش ارتباطات بین استان‌های ایران و چین نهایت استفاده را برد.

وی به سفر آتی استاندار هرمزگان و هیئت همراه به کشور چین و شهر گوانگجو اشاره و افزود: برای سفر استاندار هرمزگان به چین اهمیت زیادی قائل هستیم.

یانگ اظهار امیدواری کرد که این سفر برای هیئت هرمزگانی موفقیت‌آمیز و زمینه تسهیلات لازم برای توسعه روابط دو کشور را فراهم آورد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2872

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.