تهران – رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه پیشنهادات خود را برای حذف کنکور به اطلاع مسوولان ذی ربط رسانده است تا این پیشنهادات در جلسات مختلف بررسی شود. ˈ پیارم به نقل از ایرنا عبدالامیر عرفیˈ  افزود: براساس ماده دو قانون حذف کنکور، آموزش و پرورش باید به صورت روشن، ...

تهران – رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه پیشنهادات خود را برای حذف کنکور به اطلاع مسوولان ذی ربط رسانده است تا این پیشنهادات در جلسات مختلف بررسی شود.

ˈ

پیارم به نقل از ایرنا عبدالامیر عرفیˈ  افزود: براساس ماده دو قانون حذف کنکور، آموزش و پرورش باید به صورت روشن، منابع، ساختارها و امکانات لازم برای اجرایی کردن قانون حذف کنکور را در اختیار داشته باشد.

وی اضافه کرد: بحث سنجش داوطلبان به عهده آموزش و پرورش است و این وزارتخانه باید سوابق تحصیلی دانش آموزان را ۱۰۰ درصد استخراج کند و در اختیار سازمان سنجش قرار دهد.

این مقام مسوول در وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در کنکور سال ۹۲ هیچ تغییری در قانون حذف کنکور اعمال نمی شود و همچنان ۲۵ درصد از سوابق تحصیلی فارغ التحصیلان آموزش و پرورش در پذیرش در کنکور اعمال خواهد شد، گفت: دانش آموزانی که خود را برای کنکور سال ۹۲ آماده می کنند، هیچ گونه نگرانی نداشته باشند چرا که سوابق تحصیلی این دسته از داوطلبان همچون داوطلبان سال گذشته در کنکور لحاظ می شود.

عرفی یادآور شد: جلساتی در مورد اعمال تغییرات در قانون حذف کنکور که مصوب سال ۱۳۸۶ بوده، برگزار شده است و این قانون قابلیت آن را دارد تا با اعمال اصلاحاتی اجرایی شود.

به گفته رییس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش، در آذر ماه امسال، سوابق تحصیلی بیش از ۴۲۳ هزار دانش آموز فارغ التحصیل (دارنده دیپلم) به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2833

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.