نماینده روسیه در امور آفریقا اعلام کرد، هرگونه عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان در کشور مالی باید مورد تایید و تصویب اتحادیه آفریقا و سازمان ملل باشد. به گزارش صدای روسیه، میخائیل مارگروف، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور آفریقا گفت، مقام‌ها در خصوص اقدامات افراط گرایانه و تروریستی در منطقه که استقلال و ثبات در ...

نماینده روسیه در امور آفریقا اعلام کرد، هرگونه عملیات نظامی علیه شبه‌نظامیان در کشور مالی باید مورد تایید و تصویب اتحادیه آفریقا و سازمان ملل باشد.

به گزارش صدای روسیه، میخائیل مارگروف، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور آفریقا گفت، مقام‌ها در خصوص اقدامات افراط گرایانه و تروریستی در منطقه که استقلال و ثبات در مالی و کشورهای هم‌جوار را تهدید می‌کند، هشدار داده‌اند. وی افزود، افراط گرایان متاثر از القاعده پیشتر شبه‌نظامیان را در لیبی به قدرت رساندند و فعالیت خود را در بخش‌هایی از شمال مالی قوت بخشیده‌اند.این در حالیست که ژان ایو لودریان، وزیر دفاع فرانسه شب یکشنبه اعلام کرد که سربازان فرانسوی با استقرار در مالی به مقابله با شبه‌نظامیانی پرداخته‌اند که شمال این کشور را از اسفند سال ۱۳۹۰ به تصرف خود درآورده‌اند.

مقام‌های مسئول کشور مالی نیز اعلام کردند، سربازان این کشور با پشتیبانی هوایی فرانسه شهر کنا در ۶۰۰ کیلومتری باماکو، پایتخت مالی را از تصرف شبه‌نظامیان خارج کردند.از سوی دیگر با ادامه عملیات نظامی فرانسه در کشور مالی، فرانسوا اولاند اعلام کرد: نیروهای فرانسه ضربات سختی به شبه نظامیان شمال این کشور وارد کرده‌اند و عملیات فرانسه در مالی در چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.وی گفت: نیروهای فرانسوی به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند تا زمینه برای ورود نیروهای آفریقایی جهت پایان دادن کامل به سلطه شبه نظامیان در شمال مالی فراهم شود.رئیس جمهوری فرانسه همچنین از بیم عواقب و پیامدهای حمله نظامی در مالی دستور داد تا تدابیر امنیتی در مکان‌های عمومی و ایستگاه‌های حمل و نقل شهری دو چندان شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2795

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.