مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: سیستم انتقال آب به فرا دست خور گورسوزان تکمیل شد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر زیرراهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ عملیات لوله گذاری طرح ساماندهی خورگورسوزان به پایان رسیده و از حدود یک ماه پیش پساب از طریق خط لوله ی اجرا ...

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: سیستم انتقال آب به فرا دست خور گورسوزان تکمیل شد.

خبرگزاری فارس: سیستم انتقال آب به فرا دست خور گورسوزان تکمیل شد

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، جعفر زیرراهی در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ عملیات لوله گذاری طرح ساماندهی خورگورسوزان به پایان رسیده و از حدود یک ماه پیش پساب از طریق خط لوله ی اجرا شده به دریا می‌ریزد و هم اکنون به مرحله لایروبی و ایستگاه پمپاژ رسیده‌ایم.

وی افزود: بندرعباس به عنوان جنوبی‌ترین شهر کشور با داشتن زیباترین عنصر یک شهر ساحلی یعنی نوار ساحلی باید بتواند از پتانسیل‌های خود نهایت استفاده را ببرد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان علت عقب افتادن نسبی پروژه را وجود پساب تصفیه خانه فاضلاب و فاضلاب‌های خانگی دانست و بیان داشت: خور گورسوزان  به دلیل فاضلاب و بارندگی‌های اخیر خشک نیست و آب در آن جاری است به همین دلیل در مرحله نخست، پروژه خط لوله‌ای برای تخلیه آب قرار داده شده است تا بتوانیم فاضلاب‌های موجود در خور را تخلیه کنیم و خور خشک شود.

زیرراهی اضافه کرد: پس از خشک شدن خور عملیات لایروبی انجام می‌گیرد و تلاش تمام عوامل اجرایی در این است که این طرح تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

وی در خصوص مشخصات فنی پروژه گفت: هشت سرریز بتنی به ارتفاع یک و نیم متر، ایستگاه پمپاژ آب از دریا و تخلیه آن در سرریزها با خروجی یک هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه و لوله‌های انتقال آب به قطر ۸۰۰ میلیمتر از مشخصات فنی طرح است.

خور گورسوزان چهار کیلومتر طول دارد و این پروژه در یک حرکت برنامه‌ریزی شده در حال انجام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2560

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.