حجت الاسلام جباری در همایش منتظران مهدی موعد افزود: یکی از راه‌های انتقال معارف اصیل مهدوی به اقشار مختلف جامعه، ایجاد جرقه‌های ذهنی به مخاطبان برای ورود به عرصه تفکر و جستجوی معارف اسلامی است. به گزارش خبرنگار پیارم حجت الاسلام والمسلمین جباری، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات شهرستان حاجی آباد گفت: شناخت و معرفت به ...

حجت الاسلام جباری در همایش منتظران مهدی موعد افزود: یکی از راه‌های انتقال معارف اصیل مهدوی به اقشار مختلف جامعه، ایجاد جرقه‌های ذهنی به مخاطبان برای ورود به عرصه تفکر و جستجوی معارف اسلامی است.

به گزارش خبرنگار پیارم حجت الاسلام والمسلمین جباری، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات شهرستان حاجی آباد گفت: شناخت و معرفت به امام زمان(عج)، تنها یادگیری نام ها و القاب و تاریخ ولادت و غیبت آن حضرت نیست بلکه کسب معرفت به ویژگی ها و ابعاد وجودی آن امام، اندیشیدن در کلمات و اوامر حضرت و تأمل در حکمت نام ها و نشانه ها و علائم ظهور از وظیفه های منظران است.
وی در ادامه با بیان احادیثی از حضرت محمد(ص) در تبیین ویژگی های منتظران حضرت مهدی(عج)، تصریح کرد: به فرمایش رسول گرامی اسلام، مؤمن واقعی ماندن در زمان غیبت آسان نیست و مردم در معرض آزمایش های فراوان قرار می گیرند.
احمد جباری در ادامه با تبیین این حدیث نبوی، تأکید کرد: منتظران واقعی ظهور حضرت مهدی(عج) چراغ های فروزان زمان خود هستند و رهایی از فتنه های زمان از نتایج ایمان قوی منتظران ظهور است.
وی زهد و بی اعتنایی به دنیا، صبر، مراقبت از نفس، نیکوکاری، اظهار اشتیاق به دیدار آن بزرگوار، شناخت علایم ظهور حضرت، تصمیم قلبی بر یاری کردن امام زمان(عج) در زمان حضور و ظهور و تجدید بیعت با حضرت با خواندن دعا را از دیگر وظایف منتظران واقعی ظهور عنوان کرد
.وی تصریح کرد: دنیا مداری و ایمان عاریتی کسانی که خود را مسلمان می نامیدند، آنها را در برابر حضرت علی و امام حسین(ع) نگه داشت و این افراد با وجود اینکه عصر پیامبر را نیز درک کرده بودند، به همه اعتقادات خود پشت پا زدند.
حجت الاسلام جباری تأکید کرد: مردم ایران تاکنون نمره قابل قبولی در ولایتمداری گرفته اند و اگر می خواهیم انقلاب خود را به انقلاب جهانی حضرت مهدی(ع) متصل کنیم باید ولایتمدار بوده، در این مسیر گام برداشته و استوار باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2557

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.