حاجی آباد- همایش امام سجاد(ع) با شرکت اقشار مختلف مردم و مسئولین در حاجی آباد برگزار شد. به گزارش خبرنگار پیارم، حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد، امام سجاد را یکی از مبارزترین چهره های تاریخ اسلام معرفی کردند و افزودند: امام سجاد(ع) نقاب را از چهره یزیدیان برداشتند و به مردم چهره ...

حاجی آباد- همایش امام سجاد(ع) با شرکت اقشار مختلف مردم و مسئولین در حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پیارم، حجت الاسلام مختاری امام جمعه شهرستان حاجی آباد، امام سجاد را یکی از مبارزترین چهره های تاریخ اسلام معرفی کردند و افزودند: امام سجاد(ع) نقاب را از چهره یزیدیان برداشتند و به مردم چهره واقعی یزیدیان را نشان دادند و کربلا در کربلا می ماند اگر امام سجاد نبود اگر امروز ما عاشورا  و کربلا داریم بخاطر چهره مبارز طلبی امام سجاد (ع) است.
وی در ادامه افزود: زمانی که امام سجاد(ع) اجازه حرف زدن وشمشیر در دست گرفتن، خطبه خواندن نداشتند هرگز نگفتند که دیگر من تکلیف ندارم ، مبارزه امام سجاد یک مبازه فرهنگی بود، بلکه با زبان دعا بود که حرفشان را به گوش مردم رسانیدن وقتی که امام فرمودند خدایا به من قدرتی اعطا فرما که من در مقابل دشمنان بایستم معنی این دعا این بود که ای مردم در مقابل ظلم و ستم ایستادگی کنید.
مختاری در ادامه افزود:امام سجاد(ع) دو چیز را برای ما شیعیان گذاشتند که ما باید به آن عمل و آن را الگو خود قرار بدهیم، نظام تربیتی امام سجاد که برده و کنیزانی را از بلاد های مخنلف خریداری کرده و به آنها آموزش داده است و بعد هر کدام را آزاد می کند و به عنوان مبلغ به سرزمین خودشان باز می گشتند و دوم صحیفه سجادیه است که از جمله بهترین دعا هاست.
پور اشرف فرماندار حاجی آباد: هدف از برگزاری همایش امام سجاد(ع) را شناخت عمیق و غنی فرهنگ اسلامی و توجه دادن جوانان به کتاب صحیفه سجادیه است.
وی در ادامه افزود:ما در حال حاضر با تهاجم فرهنگی در جامعه مواجعه هستیم و بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی شناخت عمیق اسلام و شناساندن امام سجاد(ع) و کارهای علمی و فرهنگی منجمله  کتاب  صحیفه سجادیه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2503

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.