معاون امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه سبب می‌شود تا ارزش‌ها به نحوه شایسته متجلی شده و یک نظام‌مندی ویژه‌ای را در حوزه گسترش معارف اسلامی در جامعه شاهد باشیم. // به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام بهنام لطفی عصر ...

معاون امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه سبب می‌شود تا ارزش‌ها به نحوه شایسته متجلی شده و یک نظام‌مندی ویژه‌ای را در حوزه گسترش معارف اسلامی در جامعه شاهد باشیم.

//

خبرگزاری فارس: گسترش فرهنگ قرآنی ارزش‌ها را متجلی می‌کند

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام بهنام لطفی عصر امروز در مراسم آغازین سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم استان اردبیل در مسجد قدس این شهر اظهار داشت: ما تا زمانی که قادر باشیم معارف و غنای قرآنی را در جامعه توسعه و ترویج دهیم به همان میزان از انحرافات و آسیب‌ها جلوگیری کردیم و اجازه نمی‌دهیم برخی انحرافات ارزش‌ها و اعتقادات ما را زیر سؤال ببرد.

وی با اعلام اینکه قرآن با نور هدایتگری خود بشریت را از جهل مطلق و انحراف مستمر بر حذر می‌دارد، تصریح کرد:‌ جامعه‌ای که به نور قرآنی و ارزش‌های آن متوسل شود جامعه‌ای ممتاز در اخلاق، سیره و سلوک معنوی است.

لطفی خانواده‌ها را به آموزش دادن قرآن برای فرزندان و نونهالان فرا خواند و خاطر نشان کرد: هر چه قدر آیات قرآن در خانه‌های ما تلاوت شود به همان میزان فضای معنوی رشد و تعالی شکل گرفته و حقیقتی مسجل پیدا می‌کند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آموزش قرآن کریم براساس محوریت دینی و ارزشی صورت می‌گیرد، اضافه کرد: قطعاً جامعه قرآنی جامعه با نشاط، پرتحرک و حاوی ارزش‌ها و مبانی می‌باشد که در چنین جامعه‌ای کمتر از گناه و بزه می‌توان سراغ گرفت.

وی با اشاره به برگزاری سی و پنجمین مسابقات قرآنی در مؤسسه خیریه اردبیل و مسجد قدس این شهر با حضور ۲۵۰ شرکت‌کننده از مناطق مختلف استان بیان کرد: این تعداد شرکت‌کننده در پنج رشته اعم از قرائت، مفاهیم، ترتیل، اذان و احکام اسلامی با هم رقابت می‌کنند تا از بین آنها نفرات برگزیده در دو گروه سنی زیر ۱۶ و بالای ۱۶ سال به مسابقات کشوری راه پیدا کنند.

معاون امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با یادآوری اینکه حضور و مشارکت جوانان و نوجوانان به همراه خانواده‌هایشان در این برنامه قابل مشاهده و ملموس به نظر می‌رسد، یادآور شد: یکی از هدف‌گذاری‌های ما توسعه برنامه‌های آموزشی در حوزه قرآن کریم است که امیدواریم در این زمینه بتوانیم اهدافمان را متعالی کنیم.

لطفی هدف اصلی از برگزاری چنین رویدادهای ارزشی را رشد و تعالی و معرفت‌افزایی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان برشمرد و گفت:‌ در این دوره از مسابقات سعی کردیم از داوران مجرب استانی و کشوری دعوت کنیم تا قضاوت مطلوب و مناسبی را داشته باشند.

عظمت قرآن جبهه عداوت‌ها را ناکام می‌گذارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه فرهنگ قرآن و تکیه زدن به معارف آن زمینه خنثی کردن تمام توطئه‌ها و دشمنی‌های بدخواهان را فراهم می‌آورد، افزود: گسترش فرهنگ قرآن در گروه‌ها و رده‌های مختلف سنی زمینه یک همدلی و همکاری همه‌جانبه را با پایه رفتار قرآنی و اخلاق انسانی به وجود می‌آورد به طوریکه همه ما نیازمند بهره‌گیری از این مبانی هستیم.

حجت‌الاسلام عزیز صابر به اجرای طرح‌های مختلف قرآنی اعم از تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم آن هم از سطح مدارس و پایگاه‌های قرآن‌آموزی اشاره کرد و اظهار داشت: در آزمونی که ویژه مدیران و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی استان به عمل آمد بیش از ۱۰۰ نفر در دو بخش خواهران و برادران با هم رقابت کردند که بعد از برگزاری آزمون و نتایج بخش کتبی و شفاهی منتخبان در مرحله کشوری حاضر می‌شوند.

این مسئول تصریح کرد: بی‌شک در تمام حوزه‌ها و زمینه‌ها قرآن‌آموزی و قرآن‌دانی به سرعت در حال گسترش است به طوریکه مراکز اداری و آموزشی ما امروزه مملو از نور و عظمت قرآن است که بر قلب‌ها رأفت و رقت خاص بخشیده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2424

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.