حاجی آباد: شورای امربه معروف و نهی از منکر اصناف ۳۰ آبان ماه با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در دفتر امام جمعه حاجی آباد برگزار شد. به گزارش خبرگزاری پیارم ، رامین یوسفی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت حاجی آباد دبیر شورای امر به معروف و نهی از ...

حاجی آباد: شورای امربه معروف و نهی از منکر اصناف ۳۰ آبان ماه با حضور اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در دفتر امام جمعه حاجی آباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری پیارم ، رامین یوسفی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت حاجی آباد دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر ، گفت: ۱۰ اتحادیه صنفی و خدماتی در سطح شهر حاجی آباد فعالیت می کنند، و روسای این ۱۰ اتحادیه از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر هستند.
یوسفی افزود: این اولین جلسه امر به معروف و نهی از منکر اصناف می باشد یکی از وظایف دینی مسلمانان است که هم در قرآن و هم در احادیث و روایات به آن تاکید شده است.

حجت الاسلام مختاری رئیس شورای امر به معروف با بیان اینکه امام حسین هدف مهم قیام خود را امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرده، خاطرنشان کرد: بازاریان نقش مهم و خطیری در راستای اجرای اهداف ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بر عهده دارند.
وی افزود: احیای مقوله امر به معروف و نهی از منکر تنها در صورت همکاری تنگاتنگ و مداوم اقشار و افراد مختلف تحقق‌پذیر است.
مختاری افزود:یکی از برکات اسلام شجره طیبه صالحین که بدست مبارک حضرت امام برای ملت شریف ایران رقم خورد حضرت امام علی (ع) را نمونه کامل یک بسیجی معرفی می کنند زیرا حضرت علی با تمام وجود برای خدا کار می کرد و شما کسبه ها هم اگر کاری می کنید برای رضای خدا باشد و شما کسبه حق ندارید حلال خدا را حرام کنید.
وی افزود: در حال حاضر که دشمن از همه طرف ما را تحریم کرده است نقش شما بازاریان  خیلی حساس است و شما هم باید مانند بازاریان تهران که در ۸ سال دفاع مقدس جنگ را تامین کردند شما هم باید با خرید و فروش درست اجناس خود به مردم کمک کنید ،انبار کردن اجناس برای اینکه گران شود صحیح نیست و التهاب بازار به نفع هیچ کس نیست.
اباذر سالاری فرمانده سپاه حاجی آباد،امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات دینی است، تاکید کرد: حداقل وظیفه هر مومن و مسلمانی در قبال منکرات، اکراه و انزجار قلبی است، مرحله بعدی تذکر لسانی و اقدام عملی یا فیزیکی است.
سالاری افزود: هر کس که می خواهد یک فروشنده خوب باشد و مالش هم حلال باشد باید احکام شرعی را بلد باشد و بخشی از رزق و روزی مردم به دست شما است نکند با گرانفروشی و یا کم فروشی مال حرامی را وارد زندگی خود کنید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2350

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.