یک مقام عراقی می‌گوید بغداد از کشورهای عربی دعوت خواهد کرد برای اعمال فشار بر تل‌آویو و هم‌پیمانان غربی ‌آن جهت توقف تجاوزات اسرائیل در نوار غزه، از حربه نفتی استفاده کنند. پیارم به نقل از جام اقتصادی، قیس العزاوی ، نماینده عراق در اتحادیه عرب، در بیانیه‌ای اعلام کرد: « در حال حاضر بازی ...

یک مقام عراقی می‌گوید بغداد از کشورهای عربی دعوت خواهد کرد برای اعمال فشار بر تل‌آویو و هم‌پیمانان غربی ‌آن جهت توقف تجاوزات اسرائیل در نوار غزه، از حربه نفتی استفاده کنند.

پیارم به نقل از جام اقتصادی، قیس العزاوی ، نماینده عراق در اتحادیه عرب، در بیانیه‌ای اعلام کرد: « در حال حاضر بازی با کارت اقتصادی، قوی‌ترین حربه ما در حمایت از مردم فلسطین است.»

به گزارش پرس تی وی ، عزاوی در حالی که به تصمیم اتخاذشده در جریان جنگ اکتبر اشاره داشت، گفت: « رویداد سال ۱۹۷۳، زمانی که عرب‌ها صادرات نفت به کشورهای غربی را متوقف کردند، نشانه‌ای است دال بر این که می‌توان در نبرد بین اعراب و اسرائیل با این سلاح موفق شد.»

در همین رابطه مهر نوشت، نماینده عراق در اتحادیه عرب در کنفرانس خبری افزود: در شرایطی که نمی توان از گزینه نظامی استفاده کرد، سلاح اقتصادی قوی ترین سلاحی است که در حال حاضر می توان آن را در راستای حمایت از ملت فلسطین به کار برد.

رژیم صهیونیستی از سه روز پیش تاکنون نوارغزه را هدف حملات شدید خود قرار داده است به طوری که در این مدت بیش از ۲۸۰ فلسطینی شهید و زخمی شده اند.

با تصمیم اوپک در سال ۱۹۷۳، قیمت نفت افزایش یافت و این تحریم کشورهای غربی را وادار کرد از حمایت اسرائیل دست بردارند./

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2344

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.