خبرگزاری پیارم: استاندار هرمزگان با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، ماه محرم را دعوت کننده مردم سراسر جهان به عدالت‌خواهی خواند. // به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در متن این پیام آورده است: سید الشهدا به عنوان کشتی نجات آدمیان معرفی شده است که هر کس به آن ...

خبرگزاری پیارم: استاندار هرمزگان با صدور پیامی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام، ماه محرم را دعوت کننده مردم سراسر جهان به عدالت‌خواهی خواند. //

خبرگزاری فارس: محرم جهان را به عدالت‌خواهی دعوت می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ابراهیم عزیزی در متن این پیام آورده است: سید الشهدا به عنوان کشتی نجات آدمیان معرفی شده است که هر کس به آن پناه بیاورد در امان است، بدون شک امروز ایستادگی و مقاومت در مقابل نظام سلطه و دشمنی‌های مستکبران و دشمنان متعصب و لجوج به واسطه برخواسته شدن انقلاب اسلامی ایران از فرهنگ عاشورایی و استواری جمهوری اسلامی بر همین اصل است.

وی می‌افزاید: عاشورا درس صبر، مقاومت و استقامت، جانبازی و ایثار، شجاعت، دین محوری و خدا محوری به همه ما می‌دهد و باید عبرت گرفتن و اندیشیدن به انگیزه‌های این قیام تاریخی در همه ابعاد زندگی مورد توجه قرار گیرد.

استاندار هرمزگان ادامه می‌دهد: نهضت عاشورا به مانند انقلابی بزرگ، با هدف احیای احکام دین و زدودن انواع انحرافات دینی و سیاسی به وقوع پیوست و ادامه این راه در حکومت جمهوری اسلامی ایران محقق شد که به برکت انقلاب و فرهنگ عاشورایی امروز ما نه تنها در جهان اسلام بلکه در سرتاسر جهان الگو و نمونه هستیم.

عزیزی خاطرنشان می‌کند: بی‌گمان، هیئت‌های مذهبی و برگزاری آیین‌های عزاداری سالار شهیدان می‌تواند در تقویت فرهنگ عاشورا و اشاعه این فرهنگ انسان‌ساز در میان مردم موثر باشد لیکن آنها باید در اشاعه و انتقال دقیق و عاری از هرگونه تحریفات بسیار دقت کنند.

وی اظهار می‌دارد: عاشورا، هدیه اسلام به بشریت و تاریخ و همچنین فریاد گستر انسان‌های مظلوم است و ما بیشتر از گذشتگان باید قدر این نهضت حسینی را بدانیم چرا که در این عرصه بیش از هر زمان حسینی بودن و حسینی اندیشیدن ما را در حفظ و توسعه نهضت اسلامی یاری می‌دهد.

وی در پایان تصریح می‌کند: به سهم خود این واقعه تاریخی و شهادت سید شباب اهل جنه را به ملت شریف ایران اسلامی به ویژه مردم شریف استان هرمزگان تسلیت عرض کرده و از پروردگار جهانیان می‌خواهم این ماه محرم و ایام عزاداری را برای ما میدان پیشرفتی در معارف و عمل اسلامی قرار دهد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2313

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.