خبرگزاری پیارم: محمد حسینی گفت: قطعاً با کارگردانی که فیلم‌ بدون مجوز می‌سازند و در جشنواره‌هایی که مورد تایید ما و سازمان سینمایی نیست شرکت می‌دهند برخورد خواهیم کرد و نحوه تعامل ما با آن‌ها متفاوت‌تر خواهد شد. // به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سیدمحمد حسینی عصر روز گذشته پس از دیدار با هنرمندان مصری در ...

خبرگزاری پیارم: محمد حسینی گفت: قطعاً با کارگردانی که فیلم‌ بدون مجوز می‌سازند و در جشنواره‌هایی که مورد تایید ما و سازمان سینمایی نیست شرکت می‌دهند برخورد خواهیم کرد و نحوه تعامل ما با آن‌ها متفاوت‌تر خواهد شد. //

خبرگزاری فارس: برخورد با حضور بدون مجوز فیلم‌ها در جشنواره خارجی/عوامل فیلم باید تاوان بدهند

به گزارش خبرنگار سینمایی فارس، سیدمحمد حسینی عصر روز گذشته پس از دیدار با هنرمندان مصری در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس در مورد عدم حضور ضابطه‌مند فیلم‌ها به جشنواره‌های سینمایی خارج از کشور اظهار داشت: برای حضور فیلم‌ها در جشنوارهای خارج از کشور، بعضی را مستقیم از دولت و سازمان سینمایی می‌خواهند که ما موظف به این کار هستیم و حساب شده هم عمل می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: به طور مثال برای معرفی فیلم به اسکار آن‌ها رسماً از ما می‌خواهند که اثری را معرفی کنیم اما خیلی از جشنواره‌ها هم در خارج از کشور برگزار می‌شود که طرف آن‌ها اصلاً دولت نیست، آن‌ها جشنواره‌های خصوصی هستند و از افراد دعوت می‌کنند چه بسا اخبار آن‌ها هم منعکس نمی‌شود، لذا ما باید این‌ها را از هم تفکیک کنیم.

وزیر ارشاد در ادامه گفت: در کل ما نیازمند هستیم که در این زمینه مقررات ویژه‌ای داشته باشیم و کسانی که می‌خواهند چهره نادرست از ایران ارائه بدهند یا به نوعی سیاه‌نمایی کنند یا فیلم‌هایی که با منافع ما سازگار نیستند ضوابط و مقرراتی بر آن‌ها حاکم شود که همکاران ما در سازمان سینمایی این قضیه را دنبال می‌کنند.

حسینی در ادامه گفت: البته ما هر جایی که متوجه شدیم خیلی سریع موضع گرفتیم مثلاً در مورد فیلم سینمایی «یک خانواده محترم»، بلافاصله ما محکوم کردیم و گفتیم این فیلم از طرف ما مجوز ندارد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این گفت‌وگو خاطرنشان کرد: قطعاً با تهیه‌کننده و کارگردانی که چنین فیلم‌هایی را بدون مجوز می‌سازند و در جشنواره‌هایی که مورد تایید ما و سازمان سینمایی نیست برخورد خواهیم کرد و نحوه تعامل ما با آن‌ها متفاوت‌تر خواهد شد. این طور نیست که این‌ها تاوانی برای کاری که انجام داده‌اند پس ندهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2293

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.