خبرگزاری پیارم : خبرگزاری الشرق الجدید با اشاره به شکست سیاست های آمریکا در سوریه و نیاز به راهکاری برای برون رفت از این بحران، هیلاری کلینتون و دیوید پترائوس را قربانیان این شکست توصیف کرد. به گزارش فارس، خبرگزاری الشرق الجدید در گزارشی به استعفای «دیوید پترائوس» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از سمت ...

خبرگزاری پیارم : خبرگزاری الشرق الجدید با اشاره به شکست سیاست های آمریکا در سوریه و نیاز به راهکاری برای برون رفت از این بحران، هیلاری کلینتون و دیوید پترائوس را قربانیان این شکست توصیف کرد.

خبرگزاری فارس: کلینتون و پترائوس قربانی شکست آمریکا در سوریه شدند

به گزارش فارس، خبرگزاری الشرق الجدید در گزارشی به استعفای «دیوید پترائوس» مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از سمت خود با گذشت دو روز از پیروزی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور و اعلام «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه آمریکا مبنی بر ترک سمت خود با آغاز دومین دور از ریاست جهوری اوباما پرداخت.

این گزارش تاکید کرد که در دو سال اخیر کلینتون و پترائوس فرماندهی کل جنگ جهانی علیه سوریه را در اختیار داشتند، کلینتون، رهبری جبهه سیاسی و دیپلماتیک در سازمان ملل و بسیج کردن کشورهای متخاصم علیه سوریه و برپایی بسیاری از کنفرانس‌های بین‌المللی و منطقه‌ای برای تشدید روند تروریسم در سوریه و کشتار و تقویت توان گروه‌های ترور در این کشور را بر عهده داشته است.

پترائوس نیز از ژنرال های ارشد پنتاگون بود که بعد از شکست آمریکا در عراق و افغانستان، راهبرد جنگ جهانی علیه سوریه را طراحی کرده و اتاق‌های عملیات را تشکیل داده و افسرانی را به وکالت شخصی خود برای بسیج دستگاه های اطلاعاتی ترکیه و عربستان سعودی و قطر به این کشورها اعزام کرد و همچنین معامله هایی را نیز با اخوان‌المسلمین از چندماه پیش انجام داد تا با همراهی برخی هواداران آمریکا در منطقه جنگ علیه سوریه را به محیط خوبی برای تروریسم جهانی و تفکرات القاعده تبدیل کند و مبارزان را از لبنان، اردن و لیبی و سایر کشورهای عربی و اسلامی به این کشور بکشاند.

به این ترتیب می‌توان گفت که روابط نامشروع دلیل خوبی برای ضرورت کناره گیری ناگهانی پترائوس نیست، چرا که وی یکی از طراحان ارشد سیاست‌های آمریکا از زمان انتصاب به این سمت بود و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا قانون ویژه‌ای را برای وی صادر کرد که برای اولین بار در تاریخ آمریکا اختیار تشکیل و فرماندهی تیم‌های عملیاتی ویژه را که تا آن زمان در دست پنتاگون و ستاد فرماندهی مشترک بود، به پترائوس داد.

الشرق الجدید تاکید می کند: این شکست آمریکا در سوریه و نیاز به ایجاد رویکردی برای خروج و از بین بردن پایه‌های جنگ در ماههای آینده به علت نتایج مصیبت بار آن بر سیاست های آمریکا است که نیاز به این تغییر را ایجاد کرده است، بویژه اینکه پترائوس اشتباه دیگری را نیز مرتکب شد و سازمان اطلاعاتی زیر نظر وی در لیبی حمایت از گروه‌های افراطی و تکفیری و اخوان‌المسلمین را بر عهده گرفته و شرایطی را در این کشور به وجود آورد که هم پیمانان این گروه ها به سفارت آمریکا یورش برده و سفیر این کشور را در روز روشن به قتل رساندند. بنابراین ارتباطی بین این دو شکست وجود دارد که همان ایجاد رابطه با گروه‌های تکفیری و افراط گرا است که باعث شده اخوان‌المسلمین به عنوان دوستان پترائوس مطرح شوند و به این ترتیب رویاهای وی برای نجات امپراتوری آمریکا از بحران کنونی و ادامه جنگ شکست خوده با ابزارهای جدید به پایان برسد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2225

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.