هواپیماهای اسرائیلی که کارخانه دولتی اسلحه سازی یرموک سودان را بمباران کرده اند، بر فراز آب های عربستان در دریای سرخ پرواز کردند تا به خرطوم رسیدند. پیارم به نقل از جام بین الملل؛ روزنامه “المنار” فلسطین (manar) امروز به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد: «هواپیماهای اسرائیلی که کارخانه ساخت سلاح در سودان ...

هواپیماهای اسرائیلی که کارخانه دولتی اسلحه سازی یرموک سودان را بمباران کرده اند، بر فراز آب های عربستان در دریای سرخ پرواز کردند تا به خرطوم رسیدند.

پیارم به نقل از جام بین الملل؛ روزنامه “المنار” فلسطین (manar) امروز به نقل از منابع آگاه خود گزارش داد: «هواپیماهای اسرائیلی که کارخانه ساخت سلاح در سودان را مورد حمله قرار دادند با عبور از  آب های عربستان در دریای سرخ وارد فضای سودان شده اند.»

بنا بر ین گزارش، چهار هواپیمای اسرائیلی با عبور از  آب های عربستان در دریای سرخ به پرواز در آمدند و سپس وارد عمق سودان شدند تا به خرطوم رسیدند.

اسرائیل سودان را متهم کرده که در این کارخانه موشک هایی ساخته می شود که بعدا از طریق مصر به غزه ارسال می شود، لذا در یک حمله پیشگیرانه این کارخانه را مورد حمله قرار داده است.

المنار به نقل از منابع آگاه خود می نویسد، این عملیات در تمام مراحلش با هماهنگی با ایالات متحده صورت گرفته و هواپیماهای آمریکایی در آن مشارکت داشته اند.

گفتنی است، این اولین بار نیست که اسرائیل داخل سودان چنین عملیاتی انجام می دهد، در سال ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ نیز هواپیماهای اسرائیلی به چند ماشین حمل سلاح حمله کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2091

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.