نماینده سابق آمریکا در اظهاراتی با اذعان به شکست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: هم اکنون نشانه ای از تحریم ها علیه ایران دیده نمی شود. چون روسیه، چین، ونزوئلا، عراق و دیگر کشورها در دور زدن تحریم ها به ایران کمک می کنند. بر همین مبنا ایران با وجود مشکلات اقتصادی ...

نماینده سابق آمریکا در اظهاراتی با اذعان به شکست تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: هم اکنون نشانه ای از تحریم ها علیه ایران دیده نمی شود. چون روسیه، چین، ونزوئلا، عراق و دیگر کشورها در دور زدن تحریم ها به ایران کمک می کنند.

بر همین مبنا ایران با وجود مشکلات اقتصادی از پیشبرد برنامه هسته ای خود دست نکشیده است. وی در ادامه با اذعان به اینکه برنامه هسته ای ایران به مراحل بسیار پیشرفته ای رسیده که تحریم ها نمی تواند آن را متوقف کند، ادعاهایی را درباره جهت گیری نظامی هسته ای ایران مطرح کرده است.
دیپلماسی بهترین راه تعامل است
مدیر موسسه تحقیقاتی کنترل تسلیحات در آمریکا تأکید کرد: دیپلماسی کارآمدترین راه تعامل با ایران است که از طریق آن می توان به توافق راضی کننده برای تمامی طرف ها دست پیدا کرد. «جی کیمبال» مدیر موسسه افزود: ایران هنوز تصمیمی درباره تولید بمب اتمی اتخاذ نکرده است، به همین دلیل گزینه نظامی علیه ایران نتایجی منفی خواهد داشت، گزارش اخیر نمایندگان دو حزب دموکرات و جمهوریخواه نیز نشان می دهد که هرگونه حمله پیش دستانه علیه ایران شاید به تأخیر در پیشبرد برنامه هسته ای ایران منجر شود، اما آن را متوقف نمی کند.
نابودی رژیم صهیونیستی در صورت تجاوز به ایران
دبیر ارشد سابق رادیو آزادی اروپا بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تأکید کرد. دکتر «درابیک یانوش» کارشناس سیاسی، نویسنده و دبیر ارشد سابق رادیو آزادی اروپا در گفت وگو با خبرگزاری مهر به تشریح اهداف پشت پرده مقابله غرب با فعالیت های هسته ای ایران و تهدیدهای نظامی علیه این کشور پرداخت و گفت: بروز جنگی احتمالی در منطقه که به دلیل آسیب پذیری اسرائیل سبب نابودی آن خواهد شد، برخلاف خواسته کسانی است که در آن زندگی می کنند. وی افزود: ایران عضو پیمان عدم گسترش سلاح های هسته ای است و در این راستا ناظران بین المللی بارها از تأسیسات هسته ای این کشور بازدید کرده اند. این در حالی است که اسرائیل این کار را نکرده و در مقابل، داشتن سلاح هسته ای را نیز تکذیب نکرده است. همچنین ما شاهد هستیم که قدرت های هسته ای جهان از جمله آمریکا، اسرائیل را در بین دولت های دارای قدرت هسته ای دسته بندی می کنند و این مسئله به خوبی نمایانگر استانداردهای دوگانه در مورد ایران و اسرائیل است.
عواقب خطرناک ماجراجویی علیه ایران
وزیر امور خارجه روسیه درباره عواقب اقدام نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران هشدار داد و تأکید کرد: من درباره وقوع سناریوهای خطرناک هشدار می دهم و باید همه طرف ها را وارد گفت وگو کرد. وی افزود: امیدواریم اقدام نظامی علیه ایران هرگز عملی نشود، چون این مسئله عواقب خطرناکی دارد. چنین اقدامی سبب می شود تمام تلاش ها در زمینه حل مسالمت آمیز موضوع هسته ای ایران از بین برود. البته هر اقدام نظامی واکنشی متقابل در پی دارد، اما مهم این است که ما بر مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ تمرکز داشته باشیم

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2030

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.