اجرایی شدن طرح گازکشی بندرعباس، شهروندان را خوشحال کرد، اما روند لاک‌پشت‌وار آن و آثار و تبعاتی که این طرح همراه دارد، موجب شده … پیارم به نقل از خبرگزاری دانشجو  ، محمد کیانفرد؛ کوچه پر شده از بیل مکانیکی و لوله و کارگرانی که مشغول به کار هستند، ولی این بار به دلیل کار ...

اجرایی شدن طرح گازکشی بندرعباس، شهروندان را خوشحال کرد، اما روند لاک‌پشت‌وار آن و آثار و تبعاتی که این طرح همراه دارد، موجب شده …

پیارم به نقل از خبرگزاری دانشجو  ، محمد کیانفرد؛ کوچه پر شده از بیل مکانیکی و لوله و کارگرانی که مشغول به کار هستند، ولی این بار به دلیل کار گذاشتن خطوط تلفن و آب و یا فاضلاب نیست، انگار طرحی جدید است.
پس از مدت ها انتظار مردم بندرعباس عاقبت به سر آمد و طرح جایگزینی خطوط لوله گاز به جای کپسول های کهنه و سنگین اجرایی شد.
دوستی می گفت: گاز را از کنار ما به شهرهای دیگر می برند، در حالی که ما باید برای تامین گاز مصرفی خود طعم نه چندان شیرین کپسول های ۱۱ کیلویی را بر روی دوش خود احساس کرده و بدویم تا شاید به ماشین کپسولی که بوق زنان با صدای نخراشیده و با سرعتی بالا از کوچه عبور می کند، برسیم.
کپسول های فرسوده ای که نه تنها دستمایه سوء استفاده برخی شده اند، بلکه خانه هایشان را انبار این قوطی ها کرده و آسایش و امنیت خیلی ها را به خطر انداخته اند؛ قیمت بالایی که بابت هر سیلندر می گیرند را شاید بتوان تحمل کرد، ولی بوی ناخوشایند و خطر هر لحظه انفجار را چه!
هم اکنون طرح جایگزینی خطوط لوله گاز از محله گلشهر بندرعباس و محلات اطراف آن آغاز شده و کم کم تمام شهر را در بر می گیرد.
اجرایی شدن این طرح شهروندان بندرعباسی را خوشحال کرده، اما روند لاکپشت وار آن و آثار و تبعاتی که این طرح همراه دارد، مردم را کمی دلخور کرده؛ چرا که با این سرعت کار احتمالا نوادگان ما بتوانند در محلاتی چون چاهستانی ها، کمربندی و یا شاه حسینی از سیستم لوله کشی گاز بهره مند شوند!
هم اکنون نیز کوچه ها تبدیل شده به میدان جنگی پر از خاکریز، کانال و … و ترمیم و بازسازی این کوچه ها نیز احتمالا به دلیل اجرای طرح های دیگری می باشد که قرار است در آینده انجام گیرد، به بعدا موکول شده!! و اهالی محل مربوطه، گاز و خطوط آن را انگار باید با همین وضع موجود بپذیرند.
قبوض پرداختی گاز نیز احتمالا علاوه بر بهای مصرفی، پر باشد از عوارض و انواع مالیات که باعث بیشتر شدن هزینه اختصاص یافته به گاز نسبت به وضع کنونی باشد.
افت فشار هم از مشکلاتی است که در فصول سرد سال گریبان گیر شهروندان خواهد بود، اما با وجود تمام معایب و مشکلاتی که این طرح می تواند همراه داشته باشد، محاسنی دارد که باعث سنگین تر شدن کفه ترازو به طرف اجرایی شدن این طرح شده است.
امید داریم که این طرح روی حساب و کتاب اجرا شود و هماهنگی با شرکت برق و آب و مخابرات و هر سازمانی که ید طولایی در حفر چاله در معابر و خیابان ها دارد، انجام شود تا خسارات این یکی دیگر دامن گیرمان نشود!
مردم شهر بندرعباس نیز همچنان امیدوار و مصمم چشم به روزی دوخته اند که مشکلاتی این چنینی از شهرشان رخت بربندد و با شتاب به سمت آبادانی هر چه بیشتر پیش برود.
ابراهیم عزیزی استاندار هرمزگان آبانماه سال گذشته در مراسم آغاز عملیات فاز یک گازرسانی محله گلشهر جنوبی شهر بندرعباس اعتبارات این طرح را از محل اعتبارات داخلی شرکت ملی گاز و برابر با ۳۵ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ای که قالب آن با افقی یکساله دیده شده است، امیدواریم این فاز از گارزسانی به شهر بندرعباس به اتمام برسد.
نخستین فاز عملیات اجرایی گاز رسانی به بندرعباس در محله گلشهر بندرعباس، در مسیری بطول ۵۰ کیلومتر در سال گذشته آغاز شده است که با اجرا و بهره برداری از این فاز عملیاتی، ۵۰۰۰ خانوار از نعمت گاز شهری بهره مند می شوند.
لازم به ذکر است، طرح جامع گازرسانی به بندرعباس در ۱۴ فاز تعریف شده است که آبان ماه سال گذشته عملیات کلنگ زنی آن با حضور عزیزی، استاندار هرمزگان و معاونان وی، معاون وزیر کشور، نماینده مردم بندرعباس در مجلس و جمعی از مسئولان مربوطه و مدیران کل برگزار شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1999

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.