پایگاه بصیرت:دیروز مردم شریف و متدین اسفراین میزبان امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بودند و معظم‌له در اجتماع باشکوه آنان به توضیح و تبیین بخش‌های دیگری از بحث «پیشرفت» پرداختند که پیش‌تر در جمع مردم بجنورد درباره آن صحبت کرده بودند. رهبر معظم انقلاب، در جمع مردم اسفراین پس از توضیحات درباره «پیشرفت» و ارائه شاخص‌هایی برای آن ...

پایگاه بصیرت:دیروز مردم شریف و متدین اسفراین میزبان امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) بودند و معظم‌له در اجتماع باشکوه آنان به توضیح و تبیین بخش‌های دیگری از بحث «پیشرفت» پرداختند که پیش‌تر در جمع مردم بجنورد درباره آن صحبت کرده بودند.

رهبر معظم انقلاب، در جمع مردم اسفراین پس از توضیحات درباره «پیشرفت» و ارائه شاخص‌هایی برای آن بحث را به موضوع بسیار مهم «نبرده اراده‌ها» هدایت کردند و فرمودند: «ملت ایران اکنون در یک عرصه بزرگ رویارویی و نبرد اراده‌ها قرار گرفته است که در این عرصه با وجود موانع متعدد طبیعی و تحمیلی، به هیچ وجه احساس ضعف و ناتوانی نمی‌کند و افق خود را برای رسیدن به پیشرفت‌های بیشتر، روشن، جذاب و شیوا می‌بیند.» در ادبیات سیاسی – نظامی عبارت «نبرده راده‌ها» برای هر جنگ و نبردی به کار برده نمی‌شود و معمولاً موضوع خاص آن، جنگ‌های بزرگ، مهم و سرنوشت‌ساز است. یعنی جنگ‌هایی که دو طرف منازعه تصمیم دارند به هر شکل ممکن فاتح نبرد باشند، از آنجایی که چنین تصمیمی می‌تواند جنگ را طولانی کند، جنگ به‌تدریج فرسایشی و فرساینده و موجب ضعف و خستگی می‌شود؛ در این وضعیت که میل به وادادگی افزایش پیدا می‌کند، مفهوم «نبرد اراده‌ها» آشکار می‌شود، یعنی در این مرحله در پشت ابزار و ادوات و تجهیزات جنگی، این اراده طرفین جنگ است که سرنوشت جنگ را رقم می‌زند و قاعدتاً اراده‌های قوی‌تر و پایدارتر پیروز چنین نبردی هستند. از این‌رو امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) در ادامه به عوامل تعیین‌کننده در جنگ اراده‌ها اشاره کردند و فرمودند: «عزم و اراده، بصیرت و روشن‌بینی، وحدت و وظیفه‌شناسی آحاد مردم و اتحاد کلمه مسئولان و همکاری دستگاه‌ها، عناصری هستند که می‌توانند ملت ایران را به جایگاه شایسته پیشرفت خود برسانند.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1966

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.