پیارم خبر: طبیعت زیبای شهرستان حاجی آباد و مناظر کوهستانی آن هر ساله مسافران زیادی را به این شهرستان می کشاند تا از جاذبه های دیدنی این شهرستان دیدن کنند. برخی از این جاذبه ها به ترتیب شرح داده می شود. آبشار تزرج تزرج یکی از نقاط کوهستانی این شهرستان می باشد که در جاده ...
پیارم خبر: طبیعت زیبای شهرستان حاجی آباد و مناظر کوهستانی آن هر ساله مسافران زیادی را به این شهرستان می کشاند تا از جاذبه های دیدنی این شهرستان دیدن کنند. برخی از این جاذبه ها به ترتیب شرح داده می شود.

آبشار تزرج

تزرج یکی از نقاط کوهستانی این شهرستان می باشد که در جاده منتهی به روستای برآفتاب واقع شده است. این محل، منطقه ای ییلاقی و دارای رودخانه و آبشاری فصلی است. در ۱۷ کیلومتری جنوب حاجی آباد به سمت بندرعباس، جاده ای فرعی جدا می شود که پس از طی مسافت حدود ۱۰ کیلومتر در جوار رودخانه حاجی آباد و ادامه مسیر از دوراهی تزرج به سمت راست به مسافت یازده کیلومتر به روستای تزرج خواهد رسید. این مسیر با گذر از روستای معدنوییه به محلی زیبا با نخلستان هایی انبوه و مردمانی خونگرم و اقامتگاهی وسیع منتهی می شود که در جوار آبشار زیبا و خروشان منتهی می شود.

آبشار تزرج یکی از زیباترین و مهمترین جاذبه های شهرستان حاجی آباد است که توجه گردشگران زیادی را جلب می کند. این آبشار در ۱۷۵ کیلومتری شمال بندرعباس، منطقه ای زیبا، سرسبز، خوش آب و هوا، در میان نخلستان های روستای تزرج در جنوب غربی شهر حاجی آباد واقع شده است.

قلعه تاریخی حاجی آباد

این قلعه در ورودی شهر حاجی آباد قرار دارد و قدمت آن به دوران ایلخانان، تیموریان و صفویه می رسد احتمالاً در دوره صفویه نیز از آن استفاده می شده است.

آستانه امامزاده سیدمحمد

امامزاده سیدمحمد از نوادگان امام موسی بن جعفر(ع) است. بقعه این امامزاده در ورودی شهر حاجی آباد قرار دارد. باتوجه به همجواری با گلزار شهدای شهر، یکی از مراکز مورد توجه مردم این شهرستان است.

طبیعت زیبای بخوان

روستای نمونه گردشگری بخوان، روستایی سرسبز با باغ های وسیع مرکبات و درختان سردسیری و تنوع گیاهی زیباست که در دره کوه های سربه فلک کشیده بخوان و در فاصله ۸۵ کیلومتری شهرستان حاجی آباد قرار دارد. در میان باغ های بخوان، چشمه های آب فراوانی جاری است که آب زمین های کشاورزی منطقه را تامین می کند. در فصل زمستان ارتفاعات آن پوشیده از برف می شود.

کوه فارغان

یکی از مناطق خوش آب و هوای شهرستان حاجی آباد، بخش فارغان و کوه های هماگ، زردکوه، فارغان، کوشا و کافری است. این منطقه کوهستانی از طبیعت بکر و زیبایی بهره مند است و انواع پرندگان و حیوانات در آن یافت می شود.

آسیاب های آبی حاجی آباد

آسیاب های آبی حاجی آباد به صورت غیرفعال و متروکه در تعدادی از آبادی ها به چشم می خورند. به دلیل آب های زیرزمینی و روزمینی فراوان در حاجی آباد، آسیاب های آبی در گذشته مورد استفاده مردم بوده اند. آسیاب های تزرج، آسیاب های فارغان، آسیاببرغنی، آسیاب سه چشم و آسیاب سعادت آباد از مهمترین آسیاب های آبی حاجی آباد هستند.

چشمه های آب گرم حاجی آباد

این چشمه در مسیر جاده بندرعباس ـ حاجی آباد در ۳۰ کیلومتری شرق حاجی آباد در دامنه کوه قرار دارد. آب آن از شکاف سنگ های آهکی مارنی خارج می شود و در ردیف آب های گوگردی معدنی است.

از دیگر آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری شهرستان حاجی آباد می توان به قلعه های کافران، احمدی، طارم، طاشکوئیه، آرامگاه سیدحمدی، امامزاده رکن الدین حیدر، شاه ولی، حضرت بی بی شهربانو، محوطه تاریخی طارم، گورستان های تاریخی، چشمه های آب گرم معدنوئیه، چاهو، قلاتوئیه، کوه سیرو، کاروانسرای گهکم، برج فارغان، غار گیس، نخلستان ها و غارهای هزاربری در روستای شهدادی و غار سرباغ در کوه ملوس اشاره کرد.

شهرستان حاجی آباد با مساحت ۷/۱۰۹۵۵ کیلومتر مربع در شمال استان هرمزگان قرار دارد و از شمال و شرق به استان کرمان، از غرب به استان فارس و از جنوب به شهرستان بندرعباس محدود است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1924

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.