بی بی سی: با وجود تاکید مقامات رسمی ایران بر غیرقابل مذاکره بودن حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، گزارش شده است که تصمیم‌گیران این کشور در حال بررسی احتمال تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم هستند. پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت بی بی سی: با وجود تاکید مقامات رسمی ایران بر غیرقابل مذاکره ...

بی بی سی: با وجود تاکید مقامات رسمی ایران بر غیرقابل مذاکره بودن حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، گزارش شده است که تصمیم‌گیران این کشور در حال بررسی احتمال تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم هستند.

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت بی بی سی: با وجود تاکید مقامات رسمی ایران بر غیرقابل مذاکره بودن حق ایران برای غنی‌سازی اورانیوم، گزارش شده است که همزمان با هویدا شدن آثار تحریم‌های اقتصادی، تصمیم‌گیران این کشور در حال بررسی احتمال تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم هستند.

نیویورک‌تایمز در گزارشی از روند مذاکرات مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای ایران نوشته است که این کشور برای حل و فصل اختلاف‌نظرها در این زمینه، طرحی را در “۹ گام” ارائه کرده است.

این نشریه اضافه کرده است که در چارچوب طرح پیشنهادی ایران، پیش از تعلیق فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم، کشورهای غربی باید امتیازاتی را برای این کشور قائل شوند. از جمله تمام تحریم‌های مربوط به خرید نفت ایران را لغو کنند.

در حالی که بی بی سی القا می کند، در نتیجه فشارهای بین المللی ایران از حق غنی سازی خود کوتاه آمده است اما لازم به یادآوری می باشد که همین سایت پیشتر به مناسبت دستور دکتر احمدی نژاد مبنی بر شروع غنی سازی بیست درصد به نقل از مقامات کشورمان نوشته بود: ” آقای احمدی نژاد در نمایشگاهی در تهران به علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی دستور داد تا غنی سازی اورانیوم با غلظت بیست درصدی را آغاز کند. او در عین حال تاکید کرد که راه برای تعامل {با غرب} باز است.
سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است ایران “پالس های مثبت” خود را برای مبادله سوخت هسته ای ارسال کرده و منتظر پاسخ است.”

جمهوری اسلامی ایران بر اساس نیاز به سوخت هسته ای برای مصارف پزشکی نیاز به اورانیوم با غنای ۲۰ داشت _ و دارد _ لذا پیشنهادی را در خصوص تبادل سوخت هسته ای با کشورهای غربی را مطرح کرد که پس از کش و قوس های فراوان این پیشنهاد از سوی این کشور ها رد شد. به مناسبتهای مختلف مقامات کشورمان درخصوص امکان تبادل سوخت هسته ای برای تامین اورانیوم با غنای ۲۰ درصد سخن گفته اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1910

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.