رادیو زمانه: «هم‌زمان با شدت یافتن تنش‌های لفظی میان مقام‌های ارشد ایران و اسرائیل، تحرکات نظامی دو کشور نیز در دو روز گذشته افزایش یافته است.» پیارم به نقل از جام سیاسی؛ “رادیوزمانه” (radiozamaneh) امروز گزارش داد: «هم‌زمان با شدت یافتن تنش‌های لفظی میان مقام‌های ارشد ایران و اسرائیل، تحرکات نظامی دو کشور نیز در ...

رادیو زمانه: «هم‌زمان با شدت یافتن تنش‌های لفظی میان مقام‌های ارشد ایران و اسرائیل، تحرکات نظامی دو کشور نیز در دو روز گذشته افزایش یافته است.»

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ “رادیوزمانه” (radiozamaneh) امروز گزارش داد: «هم‌زمان با شدت یافتن تنش‌های لفظی میان مقام‌های ارشد ایران و اسرائیل، تحرکات نظامی دو کشور نیز در دو روز گذشته افزایش یافته است. خبرگزاری “رویترز” (reuters) از برگزاری مانور ناگهانی ارتش اسرائیل در “بلندی‌های جولان” در مرز سوریه خبر داده است و خبرگزاری‌های داخلی در ایران نیز رژه نیروهای مسلح و اظهارات فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی مبنی بر آمادگی ایران برای نابودی رژیم اسرائیل را به صورت گسترده پوشش داده‌اند.»
این منبع افزود: «سخنگوی ارتش اسرائیل با تأیید خبر برگزاری مانور نظامی این کشور در بلندی‌های جولان، گفته است که این مانور بخشی از مانور‌های عادی ارتش اسرائیل است. ارتش اسرائیل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این مانور به دستور رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل و به‌منظور آزمایش توان و آمادگی واحدهای ارتش برگزار شده است. اما به نظر می‌رسد این سخنان برای کم‌رنگ کردن گمانه‌زنی‌ها درباره آغاز جنگ احتمالی اسرائیل با ایران و یا سوریه ایراد شده است.

رادیو زمانه با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح در ایران، ادامه داد: «در ایران نیز در حاشیه رژه نیروهای مسلح ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران که به مناسبت سالگرد جنگ هشت ساله ایران و عراق برگزار شد، جمعی از فرماندهان نظامی این کشور از آمادگی ایران برای از بین بردن رژیم اسرائیل در صورت وقوع جنگ خبر دادند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در واکنش به احتمال حمله نظامی اسرائیل علیه این کشور، آغازکننده درگیری را اسرائیل دانست اما تأکید کرد که سطح برخورد و نقطه انتهایی جنگ را جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد کرد. امیر “علی حاجی‌زاده” فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه این رژه نظامی گفت که اگر رژیم صهیونیستی دست به اقدام نظامی بزند، دیگر چیزی به نام رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت. وی با تأکید بر این که امنیت تنگه هرمز توسط ایران تأمین می‌‌شود، اعلام کرد که اگر تنگه هرمز منافعی برای ما نداشته باشد، قطعا دیگر کشورها را نیز از منافع تنگه هرمز محروم خواهیم کرد.

“محسن کاظمینی” فرمانده سپاه محمد رسول‌الله[ص] تهران بزرگ نیز نام عملیات احتمالی ارتش و سپاه ایران علیه اسرائیل را “إلی بیت‌المقدس” و رمز این عملیات را “لا إله إلا الله محمد رسول‌الله” اعلام کرد.
“حسن فیروزآبادی” رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هم در حاشیه رژه ۳۱ شهریور در جمع خبرنگاران از تحولاتی جدی در ساختار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران خبر داد و گفت که گزارش‌های سه ماهه از وضعیت هر نیرو تهیه و در اختیار رهبری قرار می‌گیرد.»

رادیو زمانه همچنین به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP) خبر داد: «روز گذشته نمایندگان ایران و اسرائیل در نشست سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، یکدیگر را به “تهدید هسته‌ای امنیت منطقه” متهم کردند. “علی‌اصغر سلطانیه” نماینده ایران در اجلاس سالانه نمایندگان ۱۵۵ کشور عضو آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای، اعلام کرد که اسرائیل باید کنوانسیون منع اشاعه تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی) را بپذیرد. “اهود آزولای” نماینده اسرائیل در آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای، نیز در واکنش به گفته‌های سلطانیه اعلام کرد که مهم‌ترین تهدید برای پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، ایران و سوریه هستند که زیر پوشش عضویت در پیمان ان‌پی‌تی، برنامه ساخت سلاح هسته‌ای خود را دنبال می‌کنند.»
این منبع در خاتمه افزود: «اتهام‌های متقابل ایران و اسرائیل علیه یکدیگر، امید‌ها به کنفرانس ۲۰۱۲ در فنلاند در راستای ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای را هرچه بیشتر در تردید فرو برده است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1817

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.