معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان از نصب کنتورهای هوشمند در استان خبر داد. به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی مناسب برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف به ویژه در ...

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان از نصب کنتورهای هوشمند در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: نصب کنتورهای آب هوشمند در هرمزگان

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، علیرضا صادقی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تدوین و اجرای برنامه‌های عملیاتی مناسب برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف به ویژه در سفر‌ه‌های آب زیر‌زمینی دارای تراز منفی، نصب کنتور هوشمند در دستور کار شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق آمار، عمده‌ترین مصرف آب زیر‌زمینی استان در بخش کشاورزی است، یادآور شد: کنتورهای هوشمند می‌تواند به عنوان ابزاری کار‌آمد در بخش کشاورزی برای استفاده بهینه از آب‌های زیر‌زمینی مورد استفاده قرار گیرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه‌ای هرمزگان تاکید کرد: کنتورهای هوشمند علاوه بر کاهش هزینه‌های خرید، نصب، تعمیر و نگهداری، میزان برداشت آب را به صورت اتوماتیک کنترل کرده و در صورت مشاهده هر گونه تجاوز از میزان مصرف یا ساعت کارکرد مندرج در پروانه بهره‌برداری، جریان برق قطع می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبعات ناشی از مصرف بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی توسط کشاورزان صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، اضافه کرد: اجرای آبیاری تحت فشار و نصب کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی استان ضروری است و در این راستا باید روش‌های سنتی آبیاری به شیوه‌های مدرن آبیاری تبدیل شوند چرا که این امر در افزایش کیفیت محصول و مدیریت منابع آبی نقش بسزایی دارد.

صادقی افزود: اجرای عملیات نصب کنتور هوشمند مزایای متعددی از جمله روش اندازه‌گیری انحصاری مصرف آب، قابلیت مدیریت آب مصرفی، رله قابل برنامه‌ریزی برای قطع برق شامل قطع برق در ساعات پیک بار و قطع برق در صورت تجاوز از دیماند مجاز از طریق سیستم‌های هوشمند و مدار فرمان و همچنین قرائت انرژی مصرفی از راه دور را دارد و می‌تواند در بهبود وصول مطالبات، افزایش دقت در اندازه‌گیری، مدیریت تقاضا، مدیریت بار، تشخیص موارد استفاده غیر مجاز، کاهش هزینه‌ها، بهبود ساختار بهر‌ه‌برداری و کاهش حوادث انسانی موثر باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1721

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.