وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: «متن مورد نظر توسط مقامات مسؤول تهیه شده است و من این متن را خواهم خواند، البته اگر ترک ها آن را به عنوان عذرخواهی بپذیرند.»   پیارم به نقل از جام سیاسی؛ پایگاه خبری ینی مساوات (yenimusavat) متعلق به جمهوری آذربایجان، امروز از قول “اویگدور لیبرمن” وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، ...

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: «متن مورد نظر توسط مقامات مسؤول تهیه شده است و من این متن را خواهم خواند، البته اگر ترک ها آن را به عنوان عذرخواهی بپذیرند.»

 

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ پایگاه خبری ینی مساوات (yenimusavat) متعلق به جمهوری آذربایجان، امروز از قول “اویگدور لیبرمن” وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، اعلام کرد که این رژیم حاضر است به خاطر کشتی “ماوی مرمره” از ترکیه عذرخواهی کند.

این در حالی است که وی قبلا گفته بود در صورتی که “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر این رژیم، از ترکیه عذرخواهی کند بلافاصله از سمتش استعفا خواهد داد.

 

به نوشته پایگاه ینی مساوات، یک منبع دیپلماتیک خبر داده که لیبرمن در یک نشست حزبی در بیت المقدس گفته است: «می توانم از ترکیه عذرخواهی کنم، اما به شرطی که متن عذرخواهی، برگرفته از متن عذرخواهی آمریکا از پاکستان در قضیه کشتن ۲۴ سرباز پاکستانی باشد. یعنی چیزی شبیه اینکه “من خواستار روابط خوب گذشته میان ترکیه و اسرائیل هستم”[!] چرا که اگر آمریکا بتواند با این اصطلاحات از پاکستان عذرخواهی کند، پس اسرائیل هم می تواند با همین اصطلاحات از ترکیه معذرت بخواهد.»

 

لیبرمن تأکید کرد: «متن مورد نظر توسط مقامات مسؤول تهیه شده است و من این متن را خواهم خواند، البته اگر ترک ها آن را به عنوان عذرخواهی بپذیرند.»

ینی مساوات خاطرنشان کرد: «اسرائیل با وساطت و پیگیری های چندماهه جمهوری آذربایجان تصمیم به این کار گرفته است.»

 

یادآوری می شود که کماندوهای نیروی دریایی رژیم صهیونیستی روز ۳۱ می ۲۰۱۰ با قایق و بالگرد به کاروان دریایی “آزادی غزه” متشکل از شش کشتی حمله کردند. جمعی از اعضای کاروان -عمدتا از اتباع ترکیه- سرنشین کشتی مسافری “ماوی مرمره” بودند. این کاروان دریایی با هدف شکستن محاصره غیرانسانی نوار غزه توسط رژیم اسرائیل، به راه افتاده بود که در آب‌های بین‌المللی از سوی صهیونیست های جنایتکار مورد حمله قرار گرفت. در این حمله ۹ شهروند ترکیه‎ای به طرز ناجوانمردانه ای به قتل رسیدند. حرکت اسرائیلی ها به قدری وحشیانه و شنیع و توجیه ناپذیر بود که حتی شورای امنیت سازمان ملل هم نتوانست آن را محکوم نکند.

دولت ترکیه نیز همان موقع وانمود کرد که در روابط خود با اسرائیل تجدیدنظر می کند و بازگشت به صمیمیت پیشین را به معذرت خواهی رسمی صهیونیست ها مشروط نمود.

 

 

البته با توجه به رویکردهای جدیدی که از آنکارا مشاهده شده است، به هیچ وجه بعید نیست که همین متن بی رمق، خنثی و مضحک را به عنوان عذرخواهی قبول کند و هرچه سریعتر روابط تنگاتنگ خود با تل آویو را آشکارتر از گذشته پی بگیرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1656

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.