دویچه وله: «کنگره انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا از ۴ سپتامبر شروع می‌شود و سه روز ادامه می‌یابد. در پلاتفرم این کنگره مسائل اقتصادی نقش محوری دارند و در سیاست خارجی نیز نوع برخورد با ایران و افغانستان و چین موضوع‌های اصلی هستند.»   پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت دویچه وله(DW) نوشت: «دو ماه ...

دویچه وله: «کنگره انتخاباتی حزب دموکرات آمریکا از ۴ سپتامبر شروع می‌شود و سه روز ادامه می‌یابد. در پلاتفرم این کنگره مسائل اقتصادی نقش محوری دارند و در سیاست خارجی نیز نوع برخورد با ایران و افغانستان و چین موضوع‌های اصلی هستند.»

 

پیارم به نقل از جام سیاسی؛ سایت دویچه وله(DW) نوشت: «دو ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کنگره حزب دمکرات این کشور از امروز (سه‌شنبه، ۴ سپتامبر) در شهر چارلوت (شارلوت) در کارولینای شمالی آغاز می‌شود که ماموریت اصلی آن تایید نامزدی باراک اوباما برای انتخابات یادشده است. این کنگره یک هفته پس از کنگره حزب جمهوریخواه برگزار می‌شود که در آن نامزدی میت رامنی برای رقابت با اوباما رسما تایید شد.»

 

این سایت آلمانی ادامه داد: «در پلاتفرم دموکرات‌ها با اشاره به موفقیت دولت اوباما در خروج نیروهای آمریکایی از عراق و حملات کوبنده‌تر علیه القاعده، به ویژه قتل بن‌لادن رهبر این گروه، قول داده می‌شود که جنگ در افغانستان تا پایان سال ۲۰۱۴ خاتمه یابد و این روند با خروج ۳۳ هزار نیروی آمریکایی در سپتامبر سال آینده وارد مرحله تازه‌ای شود. علاوه بر پایان جنگ در افغانستان ، دو محور دیگر را نیز پلاتفرم به عنوان دستور کار اصلی دولت اوباما در ۴ سال آینده تعیین کرده است: بازداشتن ایران از دستیابی به سلاح اتمی و مواجهه موثر با قدرت فزاینده چین.»

 

دویچه وله افزود: «سند یادشده با تصریح این تعهد اوباما که با به کارگیری همه ابزارهای قدرت ملی آمریکا مانع دستیابی ایران به سلاح اتمی خواهد شد، بر ارجحیت راه‌حل‌های دیپلماتیک انگشت می‌گذارد ولی همزمان بر منتفی‌نبودن هیچ گزینه‌ای (به شمول راه‌حل نظامی) نیز تاکید دارد. میت رامنی، رقیب اوباما، وی را متهم کرده است که در ارتباط با ایران سخت‌گیری لازم را ندارد و از همین رو رابطه استراتژیک آمریکا و اسرائیل را به خطر انداخته است. رامنی قول داده است که در مناقشه اتمی ایران و بحران سوریه رویکردی سخت‌گیرانه‌تر در پیش بگیرد. این مواضع با انتقاد دموکرات‌ها روبرو است.»

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1629

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.